1 USD
1.73374 BGN
Петрол
61.74 $/барел
Bitcoin
$106,463.0

Почти 50% от Gen Z предпочитат живот без интернет

Свят

Младите жени често са обект на онлайн тормоз

Почти половината от младите хора между 16 и 21 години биха предпочели да израснат в свят без интернет, сочи ново проучване на британската организация по стандартизация BSI. Въпреки че цифровите технологии са неразделна част от ежедневието им, много от младите участници в изследването изразяват недоволство от влиянието на интернет върху живота и психичното си здраве.

  • Почти половината започват да използват интернет преди да навършат 13 години
  • Част от запитаните имат фалшиви самоличности, за по-широк достъп
  • 80% искат въвеждане на законови изисквания за използване на социални мрежи

Снимка: Getty Images/iStock

Изследването, проведено сред 1293 души, разкрива, че макар и силно обвързани с дигиталните технологии, младите хора от поколението Z търсят начин да се откъснат от тях. Над две трети от респондентите прекарват по два часа дневно в социалните мрежи, а 74% посочват, че времето им онлайн се е увеличило след пандемията от Covid-19. Въпреки това 68% признават, че след престой в интернет се чувстват по-зле.

Една от тревожните тенденции е липсата на откритост между младите хора и техните родители относно онлайн активностите им. 42% от участниците казват, че крият от родителите си какво правят онлайн, а значителна част признават, че са се представяли за други хора или са използвали фалшиви профили.

Макар технологиите да обещават връзка и достъп до информация, тя често излага младите на риск. Според главния изпълнителен директор на организацията, технологичните компании трябва да поставят на преден план сигурността, поверителността и психичното благополучие на потребителите, особено на тийнейджърите.

Данните показват ясно желание за повече регулация – близо 80% от анкетираните подкрепят въвеждането на законови изисквания към технологичните компании за интегриране на механизми за защита на личните данни и проверка на възрастта. Почти половината от тях са започнали да използват социални мрежи преди да навършат 13 години – възрастта, позволена от повечето платформи.

Изследването разкрива значими различия в онлайн преживяванията между половете. Младите жени по-често са обект на онлайн тормоз и изпитват натиск да се сравняват с другите по външен вид или начин на живот. Почти половината от тях правят това често, а 79% признават, че са купували продукти под влияние на социалните мрежи. 

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Виж всички предложения от брошурата тук