По време на полет от Париж падат кислородните маски, въпреки че всичко изглежда наред

Свят

Каква е причината?

 

Пътниците на чикагския превозвач United Airlines, изпълняващи полет от Париж (CDG) до Вашингтон Дълес (IAD), изпаднаха в паника, когато автоматичното съобщение за аварийна декомпресия прозвуча фалшиво и няколко кислородни маски паднаха от горните панели, съобщава Business Insider. 

Аварийното съобщение инструктира пътниците да вземат най-близката кислородна маска и да я поставят върху носа и устата си, преди да помогнат на другите. Повечето пътници в пълния самолет Boeing 777 обаче нямаха кислородни маски на разположение.

На 12 юни пътник от полет UA914 съобщава, че ситуацията се е влошила, когато стюардесите са обявили, че изпитват затруднения да се свържат с пилотите по интерфона. 

За щастие в самолета не е имало декомпресия и не се е наложило пътниците да използват кислородни маски. В изявление говорителят на United Airlines потвърди, че няколко кислородни маски "по невнимание" са се задействали по време на осемчасовия трансатлантически полет от Европа, въпреки че авиокомпанията все още не е обяснила неизправността на системата.

"На 12 юни малък брой кислородни маски се задействаха по невнимание по време на полет 914 на United от летище Шарл де Гол до международно летище Дълес", заяви авиокомпанията в имейл до PYOK. 

Говорителят каза още: "Налягането на въздуха в кабината беше нормално по време на целия полет, самолетът се приземи благополучно по разписание".

Още един от поредицата инциденти

Полетът през Атлантическия океан е извършен на максимална височина 36 000 фута, а в салона на по-старите Боинг 777 налягането е до около 8 000 фута. Ако налягането в самолета започне да се повишава, пилотите се предупреждават от бордови сензори, а стюардесите получават индикации, когато налягането достигне 10 000 фута.

На 14 000 фута кислородните маски автоматично се свалят и обикновено се пуска предварително записано съобщение.

Самолетът беше спрян от експлоатация за един ден, но се върна в търговска експлоатация на 14 юни, изпълнявайки 13-часов полет между Дълес и Токио Ханеда (HND).

Този инцидент е последният от поредицата злополуки на United Airlines, която в момента е обект на разследване от страна на FAA относно безопасността. По-рано тази година FAA забрани на United да пуска нови маршрути, докато течеше разследването.

 

Бизнес Видео Подкаст