Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Starbucks открива първото си кафене в страната през 2007 г.
Starbucks напуска окончателно руския пазар след близо 15 години, през които американската верига кафенета развиваше бизнеса си в страната. Така Starbucks се присъединява към компании като McDonald’s, Exxon Mobil и British American Tobacco, които се оттеглиха напълно от Русия.
Миналата седмица McDonald's обяви, че продава ресторантите си в Русия, като те ще запазят търговските си марки, но ще бъдат ребрандирани с друго име. Ударът, който Starbucks нанася, със сигурност е по-лек от решението на McDonald’s да изтегли бизнеса си от страната след 30 години.
Starbucks има 130 обекта в Русия, които представляват по-малко от 1% от годишните приходи на компанията. Те са изцяло собственост и са управлявани от лицензополучателя Alshaya Group.
От компанията заявиха, че ще платят на всички 2000 служители за период от шест месеца и ще им помогнат да преминат към новите възможности извън веригата.
Както потребителите, така и инвеститорите оказваха натиск върху компании като Starbucks да прекъснат връзките си с Русия и по този начин да се противопоставят на войната, която Кремъл води в Украйна.
В началото на март американската верига кафенета, която открива първия си обект в Русия през 2007 г., прекрати цялата си бизнес дейност в страната, включително и доставка на продуктите.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови