Какво казва Исландия за четиридневната работна седмица?
Страната прие този начин на работа и вече има резултати
Компании за бързо хранене се борят с нестандартни решения с растящата инфлация в Индия
Пицата от 49 рупии (0,60 долара) в Индия - пазар номер 1 на Domino's извън Америка, е последното оръжие в борбата на компанията срещу растящата инфлация, която свива печалбите, според главния изпълнителен директор на франчайзополучателя там, пише Reuters.
"Компанията иска да този ценови сегмент", казва Самир Кхетарпал, потвърждавайки, че пицата със сирене поръсена с босилек и магданоз на Domino's е най-евтината навсякъде.
„Клиентите ще ядат по-малко навън, защото цените са по-високи навсякъде – нашите съществуващи потребители не трябва да се конкурират'', казва още мениджърът.
За сравнение в Шанхай, най-евтината пикантна пица Domino's струва около 3,80 долара, а в Сан Франциско около 12 долара, показват цените в онлайн менюто.
Интервютата на Reuters с шестима изпълнителни директори и 12 управители на магазини разкриха как Domino's и други световни гиганти за бързо хранене като Pizza Hut и Burger King са принудени да променят тактиката си, за да устоят на необузданата инфлация на пазара от 1,4 милиарда души.
Компаниите се стремят да задържат пазарен дял, придобит през три десетилетия на бърз растеж в нация, която е критична за бъдещето им - и такава, в която е трудно да се конкурираш с културата на уличното хранене.
Khetarpal, чиято Jubilant FoodWorks управлява 1816 магазина на Domino's в страната, казва, че провежда среща на персонала първо всеки понеделник, за да обмисли нови начини за управление на разходите и борба с „историческата висока инфлация“, която допринесе за спада на печалбите му със 70% през първите три месеца на 2023 г.
Компанията предприема и нестандартни мерки - премахна капаците от всички кутии с пици, продавани в магазините от декември, спестявайки 0,6 цента всеки път. Това е значителна сума, тъй като 37% от индийския бизнес на Domino's е на храна за вкъщи.
Pizza Hut агресивно рекламира пици, започващи от 0.96 долара, които пусна миналата година, а нейният франчайзополучател в Индия, Sapphire Foods (SAPI.NS), каза, че това е най-ниската цена на марката в световен мащаб.
Мерил Перейра, управляващ директор на Pizza Hut в Индия, каза, че веригата разработва продукти, които „правят марката достъпна“ за потребителите в Индия, добавяйки, че нейните бюджетни пици са хит сред младите хора.
McDonald's пусна ястия на половин цена през юни. Те ще бъдат в центъра на усилията за промоция през следващите седмици, според Акшай Джатиа, изпълнителен директор на Westlife Foodworld, който управлява 357 магазина в западна и южна Индия. Той каза, че ястията ще привлекат повече клиенти и ще увеличат продажбите и маржовете.
Един от емблематичните продукти, "борещи се с инфлацията", е пицата от 49 рупии на Domino's, която беше пусната на пазара през февруари. Khetarpal каза, че е "преработена" чрез намаляване на цената - и на доматите - от предишното си най-евтино предложение от 59 рупии.
Франчайзополучателят Jubilant каза през май, че е станал свидетел на скок на цената на сиренето от 40% през 2022-23 г. и 30% увеличение на пилешкото и хартиените кутии. През последните седмици имаше още сътресения, като цените на доматите се повишиха с над 400% до рекордно високи стойности, а домакинствата се трудеха с нарастващите нива на всичко - от мляко до зърнени храни и подправки, според официални данни.
Много хора с ниски и средни доходи, които възприеха храненето в чуждестранни вериги като подобрение на начина си на живот затягат коланите заради инфлацията, докато по-богатите продължават да харчат за продукти като по-скъпи смартфони и SUV коли, чиито продажби достигат нови върхове.
Новите гурме пици на Domino's на цена от 14 долара също отбелязаха скок в продажбите в някои заможни райони.
Пазарът за бърза храна, доминиран от западни вериги и струващ 2,1 млрд. долара в Индия, ще расте, но с по-бавни темпове. Очакваният темп на растеж е около 15% годишно до 2027 г., прогнозира Euromonitor. Това се сравнява с 21% растеж през 2022 г. и 43% през 2021 г., до голяма степен поради скока на потреблението след COVID.
Собственикът на Pizza Hut Yum Brands изрази надежда през юни, сравнявайки своите 17 000 търговски обекта в САЩ с над 2000 в Индия, където вижда „огромна възможност за растеж“.
Страната прие този начин на работа и вече има резултати
Решението идва след провал на преговорите с управляващите в Пекин
Пътниците, които искат да резервират място в P3, могат да направят това предварително