Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Компанията е готова да пусне още бустери
Moderna разкри прогнозните си приходи за първото тримесечие, като отчете изненадваща тримесечна печалба, въпреки по-ниското търсене на ваксини срещу COVID-19, единственият ѝ продаваем продукт.
Биотехнологичната компания генерира продажби за първото тримесечие от 1,9 млрд. долара, движени от приходите от ваксинации срещу COVID-19. Това е спад с повече от 30% и 6,1 млрд. долара, които регистрира през същия период преди година.
Moderna отчете нетен доход от 79 млн. долара, или 19 цента на акция, за тримесечието. Това е в сравнение с 3,66 млрд. долара нетен доход, или 8,58 долара на акция, отчетени през същото тримесечие на миналата година.
Акциите са намалели с повече от 27% за годината до затварянето в сряда, поставяйки пазарната стойност на компанията на около 50 милиарда долара.
Компанията е готова да пусне още бустери, след като Администрацията по храните и лекарствата и Центровете за контрол и превенция на заболяванията миналия месец разрешиха допълнителни ваксини, насочени към варианта омикрон за възрастни хора и хора със слаба имунна система.
Но търсенето на ваксини срещу COVID-19 все още намалява, тъй като пандемията отслабва и САЩ преминава към годишен график за ваксинация, вместо към повтарящи се бустер дози. Остават Moderna и конкурентният производител на лекарства Pfizer
Продуктите на компанията използват информационна РНК технология, която учи човешките клетки да произвеждат протеин, който инициира имунен отговор срещу определено заболяване.
Kомпанията се надява да пусне комбинирана ваксина, която е насочена срещу COVID-19 и грипа до 2025 г.
През април Moderna заяви, че се надява да предложи нов набор от животоспасяващи ваксини, насочени към рак, сърдечни заболявания и други състояния до 2030 г.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб