
Наша съседка временно спира износа на лимони
Доходите от износа на цитрусови плодове на тази страна са 1 милиард долара
Сериалът има голям принос към световния туризъм
Сериалът на НВО "Белият лотос" привлича над 15 милиони зрители всяка седмица пред екраните. Представят се живoтите на богати гости, отседнали в луксозен курорт, където се развива престъпление. Благодарение на голямата си аудитория, комедийната драма се превръща в двигател на туризма за няколко дестинации. Тайланд, Сицилия и Хавай преживяват безпрецедентен скок на посетителите си.
Предаването е напрегнато и динамично, но въпреки това се развива в райска обстановка. В средата на 2024 година създателят му Майк Уайт обявява, че Тайланд ще бъде мястото за третия сезон на телевизионното шоу. Платформите за резервации отчитат незабавно увеличение на търсенията, а авиокомпаниите добавят допълнителни седмични полети до Пукет. Kомпанията за резервации hotels.com отчита скок от 40% в интереса към Four Seasons Resort Koh Samui, което е едно от местата, където е сниман сериала. Нощувката там е на стойност 1700 долара. Продължаващият трети сезон до момента е допринесъл с 36,9 милиона долара за икономиката в Тайланд.
Предаването е наградено с 13 награди „Еми“ и това не е първият път, когато предизвиква туристически интерес. Още с първия си сезон в Хавай отбелязва ръст от 425% годишна в посещенията на уебсайтове за резервации на хотели и 386% увеличение на проверките за наличност. Преди следващия сезон, който се провежда в Южна Италия, платформата отбелязва 300-процентов скок в търсенията на двореца Сан Доменико в Сицилия, където е заснета втората част. Курортът в Таормина бива напълно резервиран за шест месеца и резервациите не отварят отново, докато не приключва целият сезон. Първият сезон допринася с 12,9 милиона долара за Хавай и с над 40 милиона долара за Сицилия. Това прави над 90 милиона приходи за световния туризъм след излъчването на сериала.
Въздействието на шоуто върху туризма е част от по-широка туристическа тенденция, известна като „set-jetting“, при която пътниците стратегически планират ваканциите си около дестинация, представена в хитово телевизионно шоу или филм. Hotels.com установява, че две трети от туристите са повлияни от това, което гледат при избора на почивка.
Според данни на Minor Hotels, трите имота на Anantara в Тайланд, които служат като основни локации за снимките на сериала – Anantara Lawana Koh Samui Resort, Anantara Bophut Koh Samui Resort и Anantara Mai Khao Phuket Villas – отбелязват 104% увеличение на уеб трафика през февруари 2025 година в сравнение с предходната година. Значителни скокове в резервациите са регистрирани непосредствено след излъчването на първите два епизода на третия сезон, с увеличение от 53% и 180% съответно.
Тайландските власти оценяват, че „ефектът 'Белият лотос'“ може да донесе на страната над 500 милиона долара в рамките на следващите 12-18. Това включва както директните печалби от туристи, така и международната реклама, която сериалът предоставя – напълно безплатно за страната, благодарение на визуалната му популярност в над 80 държави по света. HBO сътрудничи с множество тайландски марки, за да създаде набор от продукти, вдъхновени от "White Lotus". Такива примери са ароматизирани свещи за 98 долара, слънцезащитен крем за 48 долара, рокли за 725 долара и други.
Интересът, породен от сериала, се разпростира и върху други региони в Тайланд. InterContinental Phuket Resort и Trisara Resort Phuket също отбелязват увеличение на резервациите, особено от американския пазар. InterContinental Phuket Resort отчита 18% увеличение на запитванията и резервациите от САЩ, докато Trisara Resort Phuket регистрира 25% ръст на директните резервации от американски гости в сравнение със същия период на предходната година.
"Ефектът на Белият лотос" не се ограничава само до хотелите, участвали в снимките. Mandarin Oriental в Банкок също отчита увеличение на интереса, с нарастване на посещенията на уебсайта и резервациите за второто тримесечие в сравнение със същия период на предходната година. Хотелът планира да въведе специално преживяване, вдъхновено от сериала, наречено "Lotus Unfolds", което включва удобства и културни екскурзии, свързани с темата на шоуто.
Доходите от износа на цитрусови плодове на тази страна са 1 милиард долара
Кошницата с всичко за празничната трапеза поскъпва, но малко
Какво сочи новото изследване на "За Земята" за качеството на въздуха?