
Лагард: Митата на Тръмп ще имат негативен ефект за целия свят
Никога не съм казвала думата несигурност толкова, колкото през последните няколко седмици, казва тя
Някои компании все пак успяха да се пошегуват успешно през годините
Първи април е свързан с шеги, които да разведрят настроението на вас и на вашите близки. Не само приятели и семейство, дори някои големи фирми се опитаха да се шегуват със служителите си на този ден. Няколко компании обаче са установили, че техните безобидни лудории са навредили на техните марки, вместо да забавляват потребителите.
Когато Илон Мъск се пошегува, че Tesla ще фалира напълно
За Tesla на Илон Мъск март 2018 г. беше лош месец. Акциите на компанията за електрически автомобили паднаха до най-ниските си нива, което доведе до порой от негативни заглавия за проблеми с фабричното производство, изземване на автомобили, унизително намаляване на кредитния й статус, скъпи съдебни неуспехи и открит спор с федерална агенция по безопасност, разследваща фатална катастрофа, убила шофьор на Model X в Калифорния, пише Hindustan times.
Повечето собственици на бизнес, които са обременени поради такава негативна публичност, биха могли да избегнат всякакви възможни противоречия. За разлика от това, Мъск обяви на 1 април 2018 г., че Tesla е „напълно и тотално фалирала“.
"С тъга съобщаваме, че Tesla е фалирала напълно и тотално. Толкова е фалирала, че не можете да повярвате", обави той.
Инвеститорите обаче не се забавляваха от шегата на Мъск за 1 април. Според The Washington Post акциите на Tesla са изправени пред допълнителен спад от 5% и бизнес анализаторите дори поставят под съмнение способността на Мъск да управлява мултимилиардната корпорация.
Шегата с лош ефект на Google
Първоаприлската шега на Google през 2016 г. има обратен ефект, оставяйки компанията да изглежда глупаво и редица загрижени потребители да се страхуват за работата си.
Тогава на 1 април компанията обяви най-новия си трик: „Gmail Mic Drop“, специална версия на бутона за изпращане, която добавя gif на миньон, облечен като кралицата, пускаща микрофон в края на вашия имейл.
„Всеки ще получи вашето съобщение, но това е последното, което някога ще чуете за него“, добави Google в публикация в блог, обявяваща функцията.
За съжаление, начинът, по който компанията реши да внедри функцията Mic Drop, беше просто да постави бутона в прозореца за писане на всеки потребител, което го прави достатъчно лесен за случайно натискане.
Потребител сподели, че е загубил работата си заради тази шега. "Благодарение на Mic Drop току-що загубих работата си. Аз съм писател и имах краен срок за изпълнение. Изпратих статиите си на шефа си и така и не получих отговор. Изпратих имейла по невнимание чрез бутона за изпращане "Mic Drop". Имаше корекции, които трябваше да бъдат направени в статиите ми и никога не получих отговори. Шефът ми се обиди на Mic Drop анимацията", каза той.
Иновативни първоаприлски шеги на компании
Някои шеги на компании през годините не са чак толкова негативни. Ето някои от тях:
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Никога не съм казвала думата несигурност толкова, колкото през последните няколко седмици, казва тя
Общо 32 летци по двата договора ще бъдат обучени в Съединените щати
Ето как са се променили цените през годините