1 USD
1.6688 BGN
Петрол
66.44 $/барел
Bitcoin
$107,431.0

Южна Корея глоби Temu с близо 1 млн. долара

Свят

Компанията е нарушила закона за защита на личните данни

Южна Корея глоби китайския гигант в електронната търговия Temu с близо един милион долара за незаконно предаване на лични данни на корейски потребители към Китай и други държави, съобщи Barron's.

Китайски платформи като Shein, Temu и AliExpress набраха огромна популярност в световен мащаб през последните години, предлагайки огромно разнообразие от продукти на изключително ниски цени — фактор, който им помага да се конкурират с американския гигант Amazon.

Според Комисията за защита на личната информация в Сеул, Temu възлага обработката и съхранението на потребителски данни на компании в няколко държави, включително Китай, Сингапур, Южна Корея и Япония.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Компанията „не е посочила в политиката си за поверителност, нито е уведомила потребителите, че личните им данни ще бъдат поверени на външни структури в чужбина“, се казва в официалното изявление.

Сеул съобщи, че е наложила глоба на Temu в размер на около 997 624 щатски долара за нарушение на закона за защита на личните данни.

Надзорният орган посочи, че Temu не е упражнявала контрол върху чуждестранните компании, включително по отношение на защитата на данните и не е извършвала адекватна проверка на начина, по който те обработват лична информация.

Към 2023 г. средно по 2,9 милиона потребители в Южна Корея са използвали Temu ежедневно, но въпреки това компанията не е определила местен представител, както се изисква от корейското законодателство за защита на личните данни, добавят от комисията.

Те посочват, че Temu също е затруднила процеса по изтриване на акаунт, като го е направила със седем стъпки, което „затруднява потребителите да упражнят правата си“.

Temu уважава решението на Комисията за защита на личните данни на Корея и напълно е съдействала на разследването. По време на процеса направихме подобрения, за да се съобразим с местните изисквания. Подкрепяме усилията за изграждане на доверие у потребителите и повишаване на прозрачността при обработката на данни“, заяви говорител на компанията.

Съобщението идва само няколко седмици след като надзорният орган разкри, че китайското AI приложение DeepSeek е прехвърляло лични данни към облачна платформа без съгласието на потребителите.

Южна Корея вече е блокирала изтеглянията на DeepSeek и е предприела мерки за ограничаване на използването му на устройства, свързани с правителствени структури.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук