Идва ли рецесия? Ще разберем по червилата на жените

Идва ли рецесия? Ще разберем по червилата на жените

Председателят на Estee Lauder Леонард Лаудер създаде индекса на червилата, какво показва той

 

Как да разберем дали икономиката е в упадък? Отговорът може да е на устните ни. Председателят на Estee Lauder Леонард Лаудер създаде индекса на червилата по време на икономическия спад след 11 септември 2001 г. Той забеляза, че покупката на козметика, по-специално червила, има тенденция да бъде обратно пропорционална на икономиката, защото жените заменят по-скъпите покупки с малки покупки. През есента на 2001 г. продажбите на червило в САЩ се увеличиха с 11%. А по време на Голямата депресия продажбите на козметика като цяло са се увеличили с 25%.

През 2020 г., в разгара на икономическия спад на Covid, главният изпълнителен директор на Estee Lauder Фабрицио Фреда каза, че индексът на червилото е бил заменен от артикул за грижа за кожата, тъй като клиентите носят маски и работят от вкъщи, пише CNN.

„Индексът на червилото е заменен с индекса на овлажняване“, каза Фреда. Но концепцията за индекса все още е налице.

Сега може би виждаме как този феномен отново надига главата си. Голяма компания за продажба на козметика наскоро обяви година с рекордни продажби и данните от групата за потребителски изследвания Circana показват, че ръстът на престижната красота е изпреварил масовите продажби на красота, нараствайки съответно с 9% и 2% през първото тримесечие на годината.

Разбира се, така нареченият индекс на червилото е по-малко техническа и по-забавна мярка за икономически спад и не винаги е напълно точна. 

Красотата се промени малко през времената на Covid, защото стана ориентирана към покупките за самообслужване. Мисля, че това я прави по-устойчива на по-широки икономически тенденции. Тъй като хората мислят къде да намалят разходите, по-вероятно е това да е мода и други стоки на много високи цени, отколкото продукти за красота", казва Нийла Монтгомъри, изпълнителен директор на Overeon (колектив от първокласни козметични марки, включително BareMinerals, Laura Mercier и Buxom).

Мисля, че това, което е очарователно, е колко информирани са хората за съставките – независимо дали става дума за екстракт от сусамово семе в блясъка за устни или използване на морски зърнастец, добавя тя.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст