Билетът за "Царевец" поскъпва с 50% от Нова година
Каква ще бъде цената?
Според прогнозите дигиталната реклама ще представлява 73 на сто от общите приходи на сектора
Приходите на рекламната индустрия в световен мащаб ще надхвърлят 1 трилион долара за първи път тази година. Очаква се Google, Meta, ByteDance - собственикът на TikTok, Amazon и Alibaba да получат над половината от тази сума на фона на доминацията на технологичния сектор на пазара, пише в. Financial Times, цитиран от БТА.
Приходите от глобална реклама ще се увеличат с 9,5 на сто през 2024 г., повече от прогнозираното в средата на годината, въпреки тежките икономически условия в по-големите развити пазари като САЩ и Великобритания, изчислява GroupM, медийната агенция, собственост на холдинговата компания WPP.
Прогнозите ѝ сочат, че пазарът ще се разшири допълнително със 7,7 на сто през 2025 г. и че от по-голямата част от ръста ще се облагодетелстват пряко по-скоро най-големите доставчици на дигитална реклама в американския технологичен сектор, отколкото компаниите за маркетингови услуги, като например рекламни агенции.
Според прогнозите дигиталната реклама ще представлява 73 на сто от общите приходи на сектора до края на следващата година, нараствайки с 12,4 на сто в световен мащаб през 2024 г. и с 10 на сто през 2025 г. Делът достига до 82 на сто, когато в това число се включват приходите от стрийминг услуги и дигитални медиини издания.
Традиционните рекламни канали като телевизия, печат и радио отслабват поради доминацията на технологичния сектор, сочи още проучването.
В световен мащаб общите приходи от печатна реклама ще се свият с 4,5 на сто през 2024 г. и с още 3 на сто през 2025 г. Приходите от аудио реклама ще останат непроменени през следващата година, докато приходите от телевизионна реклама, както и от стрийминг услуги, се прогнозира да нараснат с едва 2,4 на сто за периода от 2024 до 2029 г. на съпоставима основа.
На най-големият рекламен пазар в света - този в САЩ, приходите от реклама се очаква да възлизат на около 379 милиарда долара през 2025 г., въпреки по-високите разходи по кредити и по-предпазливото рекламиране от някои търговци на дребно, включително магазини за електроника и домакински принадлежности.
Евентуалните нови вносни мита и по-силният долар след избирането на Доналд Тръмп за нов президент на САЩ може да окажат влияние върху пазара. "И двете развития вероятно допълнително ще окажат предизвикателства пред рекламодателите на потребителски и луксозни стоки, изправени пред период на по-слабо потребление", предупреждават от GroupM.
В Китай общите приходи от реклама се очаква да се увеличат с 13,5 на сто през 2024 г. до 204,5 млрд. долара. Във Великобритания, най-големият рекламен пазар в Европа, представляващ 53,2 милиарда долара през 2024 г., ръстът тази година се оценява на 8,3 на сто.
В доклада се посочват също и инициативи в Китай, насочени към насърчаване на доверието на потребителите и разходите, които, ако дадат положителен резултат, би могло да доведат до "по-стабилен рекламен растеж, след като местните и мултинационалните рекламодатели се стремят да се възползват след период на отложено потребителско търсене".
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Каква ще бъде цената?
Мъск най-накрая направи летяща кола... или поне нещо като летяща кола
Нийл Армстронг, Майк Колинс и Бъз Олдрин са въвеждали команди на същата клавиатура