Без такси за бусове на туроператори на летище София тази зима
Решението ще важи до края на зимния период
Защо швейцарците искат да предприемат тази мярка?
Предградие близо до Женева стана първата швейцарска община, която забрани търговската реклама по улиците си, в политика, която създава план за подобни забрани в по-големите градове в цялата страна.
След като противниците на мярката във Верние, град с население от 38 000 души, не успяха да съберат достатъчно подписи за народно гласуване по въпроса, последният им опит да попречат на местното правителство да премахне билбордове този месец се провали във Върховния съд на Швейцария. Съдиите отхвърлиха жалбата за отмяна на плана, като решиха, че политиката на Верние не се стреми да повлияе на свободната конкуренция и вместо това има за цел „борба с визуалното замърсяване“ и дава на гражданите „възможност да се откажат от нежелана реклама“.
Поддръжниците на идеята за премахване на рекломите от улиците твърдят, че рекламите насърчават ненужни разходи и потребителски дългове, пише Bloomberg. „Искаме да се борим с ненужното потребление с тази мярка“, каза общинският съветник Матиас Бушбек, добавяйки, че билбордовете обикновено са резервирани от „големи корпорации, а не от местни фирми“.
Решението на Върховния съд затвърждава решението за премахване на повече от три четвърти от някогашните му 172 билборда от града, като останалата част остава достъпна за културни и спортни реклами.
Знаковото решение разчиства пътя на други швейцарски градове, които имат подобни предложения в процес на разработка. Столицата Берн и финансовият център Цюрих имаха подобни планове, одобрени от местните парламенти и сега чакат техните администрации да предложат как трябва да се прилагат забраните. Докато Берн иска да забрани по-голямата част от комерсиалната реклама, Цюрих се насочва само към енергоемките цифрови екрани.
Тенденцията към градове без реклами представлява риск за индустрията за външна реклама, която струва около 400 милиона швейцарски франка (450 милиона долара) и допринася почти два пъти повече годишно за БВП на страната от 885 милиарда долара. Маркус Ерле, президент на индустриалната асоциация, каза, че вместо това парите ще „текат към големи интернет компании като Google или Meta“, добавяйки, че „рекламите онлайн са много по-енергийно интензивни от билбордовете“.
Успехът на Верние обаче не е гарантиран другаде. През пролетта на 2023 г. големият брат на Верние- Женева видя вече решена парламентарна забрана, блокирана от местните граждани на референдум, който продължи 11 часа. В национално проучване от 2022 г. 63% от анкетираните възразиха срещу идеята за забрана на билбордове.
Решението ще важи до края на зимния период
Едва 27% от служителите търсят възможност да развиват и придобиват нови умения
LVMH става глобален партньор на състезанията