
250 евро за такси: Uber започна да предлага превоз с хеликоптер – ето къде
Полетите ще се изпълняват с хеликоптер с двама пилоти и капацитет до шест пътници
Протестите ще бъдат в рамките на 2 дни
В началото на летните ваканции във Франция, страната ще се сблъска в проблем във въздушния транспорт. Два от големите синдиката на френските авиодиспечери — UNSA-ICNA и USAC-CGT — обявиха стачка за 3 юли, като UNSA-ICNA добавя и втори ден на протест — 4 юли. Причините за действията са дълбоки и системни. От проблеми с управление до искания за повече персонал и по-добро възнаграждение. Това ще бъде първото подобно действие за 2024 година, след година на относително примирие около Олимпийските игри.
Ситуацията е допълнително усложнена от времето, в което се провежда стачката. Тя съвпада с началото на училищната ваканция във Франция, когато милиони европейци започват своите летни пътувания. Според Френската администрация за гражданска авиация (DGAC), това е един от най-натоварените периоди за летищата в страната, което означава, че потенциалният ефект от стачката може да бъде мащабен. Отмени и закъснения на полети се очакват не само във Франция, но и в други държави, чийто въздушен трафик преминава през френското небе, предава Euronews.
Въздействието от протестите може да засегне прелитащите полети, които преминават над френското въздушно пространство, принуждавайки авиокомпаниите да пренасочват самолетите по обиколни маршрути. Това ще доведе до допълнителни закъснения и вероятни анулации. По време на предишни стачки особено засегнати бяха полети от и към страни като Белгия, Португалия, Испания и Мароко. Очаква се DGAC да публикува точния брой засегнати полети дни преди стачката, а авиокомпаниите от своя страна ще преценят кои маршрути да отменят.
Въпреки опитите за диалог, последната среща между синдикатите и DGAC не доведе до пробив. Най-големият синдикат на авиодиспечерите — SNCTA — не се включва в протестите на този етап, но действията на останалите два достатъчно силни синдиката са в състояние да предизвикат значителни нарушения в разписанията. UNSA-ICNA изтъква, че настоящото управление е не просто неефективно, а деструктивно, като настоява за стратегическа промяна в поддръжката и условията на труд на френските ръководители на полети.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Полетите ще се изпълняват с хеликоптер с двама пилоти и капацитет до шест пътници
Какво искат да изградят?
Възможностите в Китай остават ключови за глобалната мрежа на компанията