1 USD
1.67236 BGN
Петрол
65.28 $/барел
Bitcoin
$107,878.0

„Когато хората видят заплатата ми, остават безмълвни“: Колко взима пилот в Ню Йорк?

Зад примамливите цифри се крие реалност, различна от рутинната работа

Гарет Рей, търговски пилот със седалище в Ню Йорк, предизвика вълна от коментари в YouTube, след като открито разкри колко печели като първи офицер. С почасова ставка от 213,97 долара, той дава гласност на финансови дивиденти в сферата на авиацията.

  • Колко изкарва пилот на месец?
  • Какви са предизвикателствата на професията?
  • Какво означава „застой“ в работата?

Снимка: Facebook/Instagram

„Хората винаги ме питат дали си струва да си пилот. Е, когато видят числата, обикновено остават безмълвни“, казва Рей пред New York Post.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Зад примамливите цифри се крие реалност, различна от рутинната работа от девет до пет. Гарет описва дълги периоди на чакане и дни, в които въобще не лети. Един от любимите му полети – от летище JFK до Финикс – включва 24-часов престой, като общото време извън дома достига 40 часа. Заплащането обаче покрива само десет от тях. „Този полет ми е любим, защото летя през красиви пейзажи. Но от финансова гледна точка просто не си струва. Давам 40 часа, а ми плащат за десет“, признава той.

Снимка: Facebook/Instagram

Пилотите обикновено насочват усилията си към маршрути, които максимизират доходите му с минимално време извън базата. Във видео, споделено с Daily Mail, той описва полетен ден от Ла Гуардия (LGA) до Далас Форт Уърт (DFW) и обратно: „Платиха ми 1556 долара за малко повече от седем часа, а времето ми извън базата беше малко над девет часа. Това е феноменален сценарий. Да, трябваше да стана супер рано, но се връщам до 15:00 часа.“

Особен аспект от работата е т.нар. „застой“ – период, в който пилотът пътува като пътник, за да достигне до следващия си ангажимент. Макар че в това време не управлява самолета, то понякога му дава възможност да работи по други проекти.

Към момента Гарет работи около 80 летателни часа месечно, което му носи среден месечен доход от 17 109 долара. Това е възможно благодарение на високото заплащане на първите офицери в големи американски авиокомпании, особено когато летят от натоварени хъбове като Ню Йорк. Но истинският скок идва с повишението: „Ако ме повишат в капитан, ставката ще се качи на около 350 долара на час. Това прави близо 27 200 долара на месец. Летиш, пътуваш, печелиш – какво повече да искаш?“,

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук