
София отбеляза ръст от 11% на туристите за първите шест месеца на годината
Градът е посетен от над 647 хил. туристи за периода януари – юни
Платформата системно допуска разпространението на неизрядни стоки
През последните години покупките в Temu са предпочитани от потребителите, които търсят евтини стоки. Доклад на Европейската комисия показва, че купувачите често срещат стоки, които не отговарят на изискванията на ЕС. Това поражда сериозни опасения относно безопасността и качеството на предлаганите продукти. Сред тях фигурират детски играчки, козметика и електроника.
Комисията заключава, че платформата системно допуска разпространението на неизрядни стоки, нарушавайки задълженията си по Закона за цифровите услуги (DSA). „Безопасността на потребителите онлайн в ЕС не подлежи на преговори“, подчерта заместник-председателката на Комисията Хена Виркунeн, предава Тagesschau.
Европейските организации за защита на потребителите отдавна сигнализират за опасни артикули в Temu. „Откриваме множество опасни химикали в детски играчки и козметика, както и електроуреди, способни да предизвикат пожар или токов удар. Димни аларми, които не отчитат дим, и мотоциклетни каски, които се чупят веднага“, изрежда Силвия Маурер от BEUC.
Ако компанията не докаже, че е отстранила нарушенията, Комисията може формално да установи несъответствие с DSA. Санкцията достига до 6 % от глобалния оборот на Temu. Още през октомври Брюксел започна разследване дали Temu предприема достатъчни мерки срещу незаконни търговци. Според Комисията блокирани продавачи често се връщат на платформата.
Компанията разполага с възможност да представи обяснения и да докаже съответствие. Комисията, ръководена от Урсула фон дер Лайен, уточнява, че окончателно решение още не е взето, но паралелно се проверяват и други евентуални нарушения, включително използването на пристрастяващи елементи в дизайна на сайта.
Отделно от разследването по DSA, европейската мрежа за сътрудничество в областта на защита на потребителите (CPC) констатира редица нелоялни практики: подвеждащи намаления, фалшиви оценки, липса на ясна контактна информация и внушаване на изкуствена ограниченост на стоките.
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Градът е посетен от над 647 хил. туристи за периода януари – юни
Целта е по-бърз и по-безопасен лицензионен процес
Мащабното културно събитие ще представи осем творби, във всяка от вечерите между 1 и 4 август, в Царево, Лозенец, Ахтопол и Синеморец. bTV Media Group е генерален медиен партньор.