Instagram пуска нова функция за улеснение на потребителите
Промяната беше обявена лично от ръководителя на Instagram Адам Мосери
Активността при нискобюджетната електронна търговия се срива
Въведените от Доналд Тръмп мита върху китайския внос вече дават отчетливи резултати – най-вече под формата на рязък спад в използването на популярните онлайн платформи Temu и Shein в САЩ. Потребителската активност на двете китайски компании в страната се срива, което принуждава гигантите в нискобюджетната търговия да преосмислят стратегиите си за реклама и разширяване на пазарите.
През април 2025 година Тръмп въведе мащабни тарифи върху китайския внос, включително премахването на митническото освобождаване по правилото „de minimis“ (до $800), Temu и Shein започнаха да усещат сериозен натиск. Според данни на Sensor Tower, дневните активни потребители на Temu в САЩ са спаднали с цели 52% само за два месеца – от март до май. Shein също отбелязва значителен спад от 25% в същия период.
Спадът не се ограничава само до ежедневната активност – месечните активни потребители също са намалели с 30% за Temu и с 12% за Shein. Това рязко влошаване на ангажираността ясно се отразява и в класирането на приложенията в Apple App Store: Temu се срива до 132-ро място през май, след като преди година е бил в топ 3, докато Shein пада от топ 10 до 60-то място.
Причините зад този спад са както регулаторни, така и стратегически. След въвеждането на новите мита, и двете компании рязко намалиха рекламните си разходи в САЩ. През май Temu е съкратил бюджета си за реклама с цели 95% на годишна база, а Shein – със 70%. Подобни намаления бяха отбелязани и през април.
Наложените тарифи направиха икономически неизгоден стария логистичен модел на двете платформи, основан на т.нар. „дропшипинг“ – директна доставка от китайски производители до американски потребители без посредници и мита. Temu вече изгражда мрежа от складове в САЩ, за да намали разходите и да избегне забавяния, но това води до нови оперативни разходи.
На фона на затягащите се условия в САЩ, Temu и Shein активно търсят растеж в други региони. Компанията майка на Temu, PDD Holdings, наскоро отчете по-слаби от очакваните приходи за първото тримесечие, като посочи митата като основна причина. В същото време обаче Temu бележи експлозивен ръст извън САЩ – 90% от месечните 405 милиона активни потребители на платформата вече са от международни пазари.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Промяната беше обявена лично от ръководителя на Instagram Адам Мосери
Решението е част от стратегията на компанията за съкращаване на по-слабо натоварените линии
До 8 август 2026 г. цените на всички стоки и услуги трябва да бъдат обозначени в лева и в евро