
Съдът временно спира забраната на Тръмп срещу чуждестранни студенти в Харвард
Това дава на университета първоначално облекчение в съдебната битка
Активността при нискобюджетната електронна търговия се срива
Въведените от Доналд Тръмп мита върху китайския внос вече дават отчетливи резултати – най-вече под формата на рязък спад в използването на популярните онлайн платформи Temu и Shein в САЩ. Потребителската активност на двете китайски компании в страната се срива, което принуждава гигантите в нискобюджетната търговия да преосмислят стратегиите си за реклама и разширяване на пазарите.
През април 2025 година Тръмп въведе мащабни тарифи върху китайския внос, включително премахването на митническото освобождаване по правилото „de minimis“ (до $800), Temu и Shein започнаха да усещат сериозен натиск. Според данни на Sensor Tower, дневните активни потребители на Temu в САЩ са спаднали с цели 52% само за два месеца – от март до май. Shein също отбелязва значителен спад от 25% в същия период.
Спадът не се ограничава само до ежедневната активност – месечните активни потребители също са намалели с 30% за Temu и с 12% за Shein. Това рязко влошаване на ангажираността ясно се отразява и в класирането на приложенията в Apple App Store: Temu се срива до 132-ро място през май, след като преди година е бил в топ 3, докато Shein пада от топ 10 до 60-то място.
Причините зад този спад са както регулаторни, така и стратегически. След въвеждането на новите мита, и двете компании рязко намалиха рекламните си разходи в САЩ. През май Temu е съкратил бюджета си за реклама с цели 95% на годишна база, а Shein – със 70%. Подобни намаления бяха отбелязани и през април.
Наложените тарифи направиха икономически неизгоден стария логистичен модел на двете платформи, основан на т.нар. „дропшипинг“ – директна доставка от китайски производители до американски потребители без посредници и мита. Temu вече изгражда мрежа от складове в САЩ, за да намали разходите и да избегне забавяния, но това води до нови оперативни разходи.
На фона на затягащите се условия в САЩ, Temu и Shein активно търсят растеж в други региони. Компанията майка на Temu, PDD Holdings, наскоро отчете по-слаби от очакваните приходи за първото тримесечие, като посочи митата като основна причина. В същото време обаче Temu бележи експлозивен ръст извън САЩ – 90% от месечните 405 милиона активни потребители на платформата вече са от международни пазари.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Това дава на университета първоначално облекчение в съдебната битка
"Всеки е добре дошъл да открие бизнес в Европейския съюз"
За колко време ще пътувате 1000 километра?