Еволюцията на красотата: Козметична компания и Лувърът с интересно партньорство
Най-голямата козметична компания в света генерира 32,4 млрд. евро за първите 9 месеца на 2024 г.
Активисти казват, че рекламите на открито, които налагат бързо хранене и алкохол, задълбочат неравенствата в здравеопазването във Великобритания
Повече от четири от всеки пет реклами на билборд са в най-бедната част на Англия и Уелс. Поради тази причина експертите предупреждават, че неравномерното разпределение рискува да задълбочи неравенствата в здравеопазването.
Активистите твърдят, че тези реклами влияят отрицателно върху живота на хората, като налагат нездравословни продукти като бързо хранене и алкохол, насърчават вредната за околната среда консумация и понижават психическото благосъстояние на населението, казва The Guardian.
Adfree Cities, група, която води кампании срещу разширяването на този тип реклама, за първи път анализира връзката между нея и доходите в Англия и Уелс.
Изследването показва, че районите с най-ниски доходи са „станали дом“ на 62 953 реклами (82%), в сравнение със само 13 384 в по-заможната половина на страната.
Въпреки че не измерват дали повече нездравословни продукти се рекламират в по-нуждаещите се райони на национално ниво, данните от индустрията изброяват три вериги за бързо хранене сред петте най-големи харчещи за билборд-реклама във Великобритания през 2023 г.
Професор Ема Бойланд, ръководител на маркетинга на храните и детското здраве в Университета на Ливърпул, казва, че рекламата рискува да влоши различията в здравето, включително затлъстяването, защото децата са особено уязвими към подобен тип маркетинг.
Според предговора към доклада на Бойланд, съществуващите проучвания показват, че по-бедните квартали са дом не само на повече външна реклама, но и на повече реклами за нездравословни продукти.
„Има доказателства, че рекламите за нездравословна храна са групирани в райони, които са по-бедни“, каза тя, посочвайки скорошно проучване в Ливърпул.
Проучванията показват, че сред младите хора вероятността от затлъстяване е повече от два пъти по-висока при тези, които съобщават, че виждат ежедневно реклами на нездравословна храна, а Бойланд каза, че диабет тип 2 и затлъстяването нарастват сред децата, като тези в бедните райони са най-засегнати.
Докладът се фокусира върху Шефилд и Лийдс и установява, че честотата на рекламите е по-висока в частите на градовете с най-малък разполагаем доход.
Във ВИДЕОТО можете да видите колко процента от децата у нас са с наднормено тегло!
Най-голямата козметична компания в света генерира 32,4 млрд. евро за първите 9 месеца на 2024 г.
Успешна ли ще бъде нова стратегия?
Компанията беше най-развитият производител на батерии на континента