Доклад: Четири от всеки 5 билборда с бърза храна са в по-бедните райони

Активисти казват, че рекламите на открито, които налагат бързо хранене и алкохол, задълбочат неравенствата в здравеопазването във Великобритания

 

Повече от четири от всеки пет реклами на билборд са в най-бедната част на Англия и Уелс. Поради тази причина експертите предупреждават, че неравномерното разпределение рискува да задълбочи неравенствата в здравеопазването.

Активистите твърдят, че тези реклами влияят отрицателно върху живота на хората, като налагат нездравословни продукти като бързо хранене и алкохол, насърчават вредната за околната среда консумация и понижават психическото благосъстояние на населението, казва The Guardian.

Снимка: iStock

Adfree Cities, група, която води кампании срещу разширяването на този тип реклама, за първи път анализира връзката между нея и доходите в Англия и Уелс.

Изследването показва, че районите с най-ниски доходи са „станали дом“ на 62 953 реклами (82%), в сравнение със само 13 384 в по-заможната половина на страната.

 

Въпреки че не измерват дали повече нездравословни продукти се рекламират в по-нуждаещите се райони на национално ниво, данните от индустрията изброяват три вериги за бързо хранене сред петте най-големи харчещи за билборд-реклама във Великобритания през 2023 г.

Професор Ема Бойланд, ръководител на маркетинга на храните и детското здраве в Университета на Ливърпул, казва, че рекламата рискува да влоши различията в здравето, включително затлъстяването, защото децата са особено уязвими към подобен тип маркетинг.

Според предговора към доклада на Бойланд, съществуващите проучвания показват, че по-бедните квартали са дом не само на повече външна реклама, но и на повече реклами за нездравословни продукти.

„Има доказателства, че рекламите за нездравословна храна са групирани в райони, които са по-бедни“, каза тя, посочвайки скорошно проучване в Ливърпул.

Проучванията показват, че сред младите хора вероятността от затлъстяване е повече от два пъти по-висока при тези, които съобщават, че виждат ежедневно реклами на нездравословна храна, а Бойланд каза, че диабет тип 2 и затлъстяването нарастват сред децата, като тези в бедните райони са най-засегнати.

Снимка: iStock

Докладът се фокусира върху Шефилд и Лийдс и установява, че честотата на рекламите е по-висока в частите на градовете с най-малък разполагаем доход.

Във ВИДЕОТО можете да видите колко процента от децата у нас са с наднормено тегло! 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст