Конфликтът в Ливан е довел до "икономически загуби" от 5 млрд. долара за една година
Около 100 000 жилища са унищожени
Ключът е да разпознаете ранните предупредителни знаци
Като фрийлансър вие искате клиенти, които уважават времето ви и ценят вашите умения. Това е ключът към успешната кариера на свободна практика. Някои взаимоотношения с клиенти са като хубаво вино: гладки, удовлетворяващи и заслужаващи внимание. Други? Те са по-скоро като развалено кисело мляко -неприятни са и не си струва да се пазят. Как тогава да направите разликата, преди да приемете лоша работа?
Ключът, по данни на Forbes, е да разпознаете ранните предупредителни знаци. По този начин можете да избегнете токсични клиенти и да се съсредоточите върху по-добри, по-печеливши възможности.
Бизнеси, които изглеждат твърде добри, за да са истина
Попадали ли сте някога на работа, която звучи като мечта ? Представете си следното: бизнес ви предлага 5000 долара за основен дизайн на лого, без изискване за портфолио и обещание за предварително плащане. Страхотно, нали? Но след това искат вашите банкови данни или ви изпращат надплащане, като ви молят да им върнете разликата. Класически измамнически трик. Ако нещо изглежда твърде хубаво, за да е истина, вероятно е така.
Измамниците също избягват телефонни или видео разговори и предпочитат съмнителни методи на плащане, като ваучери за подаръци или неизвестни платформи. Ако почувствате някой от тези сигнали, време е да се отдръпнете.
Клиенти с токсично поведение
Никой не обича да работи с токсични клиенти, но можете да ги разпознаете, ако знаете какво да търсите. Винаги проверявайте оценките на клиентите на платформи за свободна практика, преди да приемете работа. Ако има повече негативни коментари, отколкото положителни, това е голям предупредителен знак.
Преди да приемете оферта, организирайте видео среща, за да усетите личността на клиента. Обърнете внимание на начина, по който говорят за другите. Ако говорят лошо за предишни колеги или се държат арогантно по време на разговора, има голям шанс да направят същото с вас.
Длъжностни характеристики, които не отговарят на действителността
Нали знаете онзи момент, когато всичко върви гладко и тогава, от нищото, клиент добавя нова работа? Всички сме го преживели. Може би работата е била обявена като 10-часова работна седмица, но изведнъж се очаква да сте на разположение 24/7. Когато описанието не отговаря на действителността, това е знак да зададете въпроси или да се отдръпнете.
Преди да приемете работа, уверете се, че знаете точно какво се очаква от вас. Внимавайте за неясни длъжностни характеристики и организирайте среща с клиента, за да уточните всичко предварително.
Когато компенсацията не отговаря на експертизата
Ако клиентът предлага твърде малко и иска превъзходни умения, време е да продължите напред. Вашите цени не са произволни - те отразяват вашата стойност и вашите разходи. Ако клиент постоянно преговаря за вашите такси, това е ясен знак, че той не цени умения, които притежавате и не желае да плати това, което заслужавате.
Фрийлансърите са доста ясни, когато става въпрос за граници. Най-честите предупредителни знаци са искане за безплатна работа (52%) и закъсняло плащане (51%).
Дори и с договор, проследяването на плащането отнема време и енергия. Ако имате съмнения относно плащането, помислете за теглене. За да се защитите, поискайте предварителна такса или помислете за месечна такса. Що се отнася до отстъпката, това зависи от вас. Ако това са малки корекции, които водят до добра възможност, може да си струва. Но никога не сваляйте цената само защото някой ви обещава бъдещи проекти!
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Около 100 000 жилища са унищожени
Общата сума е над 1,5 милиона евро
Ако не се движим, ръждясваме, казва актьорът, който проповядва изкуството на спорта