Коронацията на крал Чарлз III струва на данъкоплатците 72 млн. паунда
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците
Впечатляващо е, защото еволюционната история на сребристите чайки явно включва хора
Проучване на сребристи чайки на плажа в Брайтън установи, че птиците могат да определят кои видове остатъци си струва да се ядат, като наблюдават какво консумират хората.
Нов опит, описан от Guardian, че когато им е даден избор да изберат храна от няколко светни пакета с еднакво съдържание, чайките преобладаващо избират същата цветна торбичка, от която експериментаторът дъвче.
„Възрастните чайки са в състояние да обръщат внимание на поведението на хората и да прилагат това към собствения си избор за хранене“, каза Франциска Фейст, биолог и първи автор на изследването в Университета на Съсекс.
„Като се има предвид, че урбанизацията на чайките е съвсем скорошна, тази способност трябва да идва от общата интелигентност и поведенческа гъвкавост на чайките.“
Учените вече знаеха, че чайките предпочитат храна, която е била докосвана от хора, но не беше ясно доколко обръщат внимание на хапването на хора, за да намерят подобни парчета храна.
Някои от хората в изследването залепят зелени (сол и оцет) и сини (сирене и лук) пакети от чипсове върху плочки и ги поставят на няколко метра от чайките на иначе чист участък от плажа на Брайтън. След това учените се оттеглят на 5 метра и снимат поведението на птиците.
Първоначално чайките не обръщат внимание на пакетите, но когато изследователите започват да похапват чипс, 48% от птиците отиват, за да проверят пакетите. 95% от тях са са насочени към същия цвят пакет, от който ученият се храни.
„Впечатляващо е, защото еволюционната история на сребристите чайки явно включва хора“, казват изследователите.
Това проучване показва, че ние не само привличаме вниманието на чайките къде се намира храната, но те също научават за вида храна, която ядем. Знаейки това може да има последици за това как намаляваме отрицателните взаимодействия между хората и чайките, тъй като изглежда неволно учим чайките да експлоатират нови хранителни продукти.
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците
Дизайнът се основава на руска междуконтинентална балистична ракета
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса