5 неща, които да добавите към вашия LinkedIn още сега

Ако търсите нова работа, поддържането на вашия профил в LinkedIn може да направи чудеса

 

Да направите профила си в LinkedIn перфектен е от голямо значение. Така създавате добро впечатление и в бъдеще ще е по-лесно да намерите желаната работа, съветват експерти и посочват 5 неща, които задължително трябва да имам във вашия профил.

Защо е необходим профил в LinkedIn?

„Вашият профил е вашето лично представяне, вашата дигитална визитна картичка“, обяснява Габи Васенщайнер, кариерен експерт в LinkedIn. Разбира се, особено важно е вашите силни страни, професионални интереси и личност да са ясно разпознаваеми, пише испанското списание glamour.es. Трябва също да му отделяте време. Но наистина ли трябва да съм активен всеки ден, за да извлека максимума от професионалната си мрежа? Не, казва Габи Васенщайнер: „Опитайте се да отделите около 25 минути седмично, за да посветите съзнателно на себе си, кариерата си и професионалната си мрежа: това вече може да има истинско значение.“

Особено ако търсите нова работа, поддържането на вашия профил в LinkedIn може да направи чудеса. И дори да не търсите активно, винаги е добре да имате контакти: може би един ден можете да се възползвате много от тях. Или може би вашата мечтана работа ще се свърже с вас.

Профилната снимка

Първата точка изглежда супер очевидна. „Профилната снимка ви прави автентични и достъпни“, казва Габи Васенщайнер. Въпреки че вече не е необходимо да добавяте профилна снимка към вашето CV или мотивационно писмо, в интернет това показва, че зад екрана стои реален човек. Статистиката също говори сама за себе си: „Членовете със снимка получават до два пъти повече посещения в профила, до три пъти повече заявки за връзка и до три пъти повече съобщения“, казва експертът.

И каква трябва да е снимката? Трябва ли задължително да отида при професионален фотограф? Няма нужда. „Достатъчно е да използвате снимка, която ви показва как сте в професионална среда“, обяснява експертът. „Избягвайте пикселизирани, лоши снимки, които очевидно са направени в лична ситуация. Също така не трябва да използвате чисти фирмени лога, пейзажи или фрази за вашата профилна снимка, но те са добра опция за вашето фоново изображение.

 

Вашият професионален опит

Второто нещо, което набиращите персонал и компаниите гледат, е, разбира се, вашият професионален опит. Текущата ви работа трябва да е на върха, а след това всичко останало. И как точно? „Опишете накратко какво прави вашата компания, вашата роля в нея и влиянието, което сте имали там“, обяснява Габи Васенщайнер. „Обобщете информацията накратко и също споменете вашето обучение и специализации, за да увеличите видимостта си.“

„За всяка позиция добавете конкретни умения и знания, които сте използвали или придобили там. Служителите за подбор на персонал специално търсят подходящи умения, така че добавянето на тази информация може да увеличи шансовете ви да бъдете открити от тях.“, казва още експертът.

Умения

Много профили в LinkedIn не включват нищо повече от снимката на профила и професионалния опит, но другите категории също могат да бъдат полезни. „Ако добавите поне едно умение към вашия профил, можете да получите до четири пъти повече съобщения и да имате два пъти повече посещения в профила“, ни казва експертът. Той също така ни съветва да включим поне пет умения, тези, за които искате да бъдете открити.

Къде точно трябва да представите уменията си? „Компетенциите могат да се добавят в три области“, обяснява Габи Васенщайнер. „Вашите топ 5 умения в информационното поле, пълен списък в „Умения и знания“ и специфични умения в индивидуалния трудов опит.“

Резюме

За да улесните специалистите по подбор на персонал и компаниите, трябва да напишете кратко резюме за себе си и своите силни страни в раздела. „Няколко кратки параграфа без жаргон са достатъчни, за да останат автентични“, казва Габи Васенщайнер.

Не знаете откъде да започнете? Със сигурност вече сте се представяли навсякъде, но и тук експертът има конкретни съвети: „Идеалното е да структурирате резюмето в три параграфа, които кратко и стегнато отговарят на въпросите: Кой съм аз? Какъв опит имам? Какво искам да постигна? „Опитайте се да включите 5-те си основни умения в текста, за да могат специалистите по подбор да ви намерят по-лесно“, препоръчва той.

Заглавие

В допълнение към вашето име има още едно обозначение, което е особено изпъкващо във вашия профил: заглавието. Трябва ли да копирам длъжността си тук? Не е задължително. „Независимо дали става дума за името на официалната ви длъжност, професионално мото или списък с ключови думи: можете да бъдете креативни, когато формулирате заглавието си“, казва експертът.

Обърнете внимание обаче на избора на първите две или три думи. „Тъй като пълното заглавие не се показва във визуализацията на приложението, те са най-важните и трябва да имат смисъл“, обяснява той.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст