LinkedIn надхвърля 1 млрд. членове и пуска нов чатбот с изкуствен интелект

Технологии

Наскоро компанията обяви съкращаването на близо 700 работни места, като повечето от тях са в инженерното звено

LinkedIn дебютира с чатбот, задвижван от изкуствен интелект, който определя като "треньор на търсещите работа", и представи други генеративни инструменти с изкуствен интелект за членовете на Premium, пише CNBC.

Въвеждането на тези услуги е свързано със съобщението на LinkedIn, че платформата ѝ е надхвърлила 1 млрд. членове. В продължение на месеци Microsoft засилваше фокуса си върху инструменти като автоматизирани съобщения за набиране на персонал, описания на длъжности и предложения за писане на профили, задвижвани от ИИ. 

Новият чатбот с изкуствен интелект, който отчасти има за цел да помогне на потребителите да преценят дали си струва да отделят време за кандидатстване за работа, се захранва от GPT-4 на OpenAI и започна да се разпространява сред някои потребители на Premium. Microsoft е инвестирала милиарди долари в OpenAI.

Инженерният екип на LinkedIn е трябвало да вложи големи ресурси в платформата, за да намали латентността, според Ерън Бергер, вицепрезидент на LinkedIn по продуктово инженерство.

"Трябваше да изградим много неща от наша страна, за да заобиколим това и да направим това бързо преживяване", каза Бергер в интервю за CNBC. "Когато провеждате тези разговори, понякога това е почти като търсенето - очаквате да е мигновено. И така, има реални възможности на платформата, които трябваше да разработим, за да направим това възможно." 

LinkedIn се опитва да ускори ръста на приходите след осем поредни тримесечия на забавяне на растежа. Преди две седмици компанията обяви съкращаването на близо 700 работни места, като повечето от тях са в инженерното звено.

Потребителите на новия чатбот могат да го стартират от обява за работа, като изберат един от няколко въпроса, като:

  • "Подходящ ли съм за тази работа?";
  • "Как най-добре да се позиционирам за тази работа?".

Първият от тях ще накара инструмента да анализира профила и опита на потребителя в LinkedIn с отговори като: "Вашият профил показва, че имате богат опит в маркетинга и планирането на събития, което е подходящо за тази длъжност."

Чатботът също така ще посочи потенциални пропуски в опита на потребителя, които биха могли да му навредят в процеса на кандидатстване за работа.

"Качеството на отговорите трябва да е наистина добро, за да е залогът толкова висок, колкото е тук, така че изобщо не приемаме това с лека ръка", каза пред CNBC Гианда Сачдева, вицепрезидент по управление на продуктите на LinkedIn.

Потребителят може също така да последва въпроса, като попита кой работи в компанията, което ще накара чатбота да му изпрати няколко профила на служители - потенциално връзки от втора или трета степен - на които потребителят може да изпрати съобщение за възможността. Самото съобщение също може да бъде изготвено с помощта на генеративен AI. 

В миналото много от приложенията на изкуствения интелект при наемане или кандидатстване за работа са били критикувани за пристрастност към маргинализирани общности. Един от примерите за това беше Amazon за използване на механизъм за набиране на персонал, за който се съобщава, че намалява броя на автобиографиите, които съдържат думата "жени" или споменават женски колежи. Отделно проучване на Harvard Business Review изтъкна предубеденост към чернокожи кандидати в анализ на препоръките на респонденти за работа в борсата.

"Инвестирахме много, за да сме сигурни, че това остава в рамките на стандартите за отговорен изкуствен интелект", каза Бергер. "В съчетание с нашите собствени модели на изкуствен интелект за подбор на работни места, с които се занимаваме от дълго време, получаваме това супер персонализирано, съобразено с принципа на равнопоставеност изживяване за търсещите работа."

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст