Нов връх на цената на газа в Европа
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Започва инициативата For Better Branding, чиято цел е да помогне на стартъпи, малки и средни бизнеси да се развиват
Никога не бива да забравяш откъде си започнал, какъв е бил пътят ти в самото начало – не бива да подценяваш и хората, които са минали вече по него.
Думите са на Николай Димов, основател на Mindblow Agency. Той е специален гост в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст, който сме посветили на темата „Що е то брандинг“.
Оказва се, че това е един от най-сложните въпроси при изграждането на бизнеса, както и един от подценяваните.
„Брандингът е духът на самия бизнес. Но той е стратегия и двустранен процес – колкото важна е ролята на агенцията, която ще работи върху идеите, толкова важна е основата, която е изградила една компания“, казва Николай.
Преди реализирането на т.нар. бранд идентичност, бизнесът трябва да си напише домашното – да има ясна идея за развитие и да знае как ще се отличава спрямо останалите на пазара – ако започнеш да правиш бизнес без да имаш конкурентно предимство, шансът продуктът и услугата да успеят е малък.
„Получава се един дисонанс – увеличава се броят от реклами и брандове, които достигат до потребителите, които се впечатляват все по-трудно. Което значи, че бизнесите трябва да се стараят повече, за да печелят клиенти“.
Едно от важните неща обаче е брандът да не изпуска връзка с реалността. Началото за всеки бизнес е изключително важно. Ето защо Mindblow Agency, заедно със свои партньори, започват инициативата For Better Branding, чиято цел е да помогне на стартъпи, малки и средни бизнеси в България да се развиват.
Това ще се случи под формата на конкурс, в който една компания ще има възможността да спечели напълно безплатен брандинг, направен от агенцията.
„For Better Branding е повече от проект – това е кауза за нас и партньорите ни. Искаме да покажем на компаниите какво представлява добрият и успешен брандинг и защо трябва да инвестират време, усилия и ресурси в него“, споделя експертът.
Наблюденията от работата му през годините показват какви са пропуските на малкия и среден бизнес, както и на стартъпите в самото начало – най-често такива компании се управляват от един човек, който няма как да притежава всички необходими качества и умения, за да движи бизнеса самостоятелно. Другите проблеми могат да бъдат свързани с липсата на финансови или време, които могат да бъдат критични.
Николай не крие, че темата за брандинга му става близка, след като преминава през фалирал стартъп и е осъзнавал, че е трудно да се справиш сам.
„Решихме, че искаме да споделим знанията и уменията си. Има ли желание, има и начин, а накрая печелят всички – и бизнесите стават по-добри, и крайните потребители са доволни, печели и българската икономика“, категоричен е той.
Затова и най-важният критерий за участие в конкурса ще е желанието на компаниите да подобрят бизнеса си.
Всеки, който иска да кандидатства, може да попълни кратък въпросник на сайта на инициативата. Регистрационната форма е отворена до 15 февруари. След записване в нея участниците получават безплатно наръчник по брандинг, а специално жури ще определи 15-те потенциално най-добри бизнеса.
Какви са наградите в конкурса – ще разберете от новия епизод на Бизнес Видео Подкаст. Повече за For Better Branding ще намерите тук.
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Ето какво сочат нови проучвания
Svetatnazdraveto.bg ще предлага полезни съвети за превенция и грижа за здравето за всички възрастови групи