Резиденция срещу Акропола, обявена за най-скъпия имот в Гърция
Колко струва резиденцията?
Започва инициативата For Better Branding, чиято цел е да помогне на стартъпи, малки и средни бизнеси да се развиват
Никога не бива да забравяш откъде си започнал, какъв е бил пътят ти в самото начало – не бива да подценяваш и хората, които са минали вече по него.
Думите са на Николай Димов, основател на Mindblow Agency. Той е специален гост в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст, който сме посветили на темата „Що е то брандинг“.
Оказва се, че това е един от най-сложните въпроси при изграждането на бизнеса, както и един от подценяваните.
„Брандингът е духът на самия бизнес. Но той е стратегия и двустранен процес – колкото важна е ролята на агенцията, която ще работи върху идеите, толкова важна е основата, която е изградила една компания“, казва Николай.
Преди реализирането на т.нар. бранд идентичност, бизнесът трябва да си напише домашното – да има ясна идея за развитие и да знае как ще се отличава спрямо останалите на пазара – ако започнеш да правиш бизнес без да имаш конкурентно предимство, шансът продуктът и услугата да успеят е малък.
„Получава се един дисонанс – увеличава се броят от реклами и брандове, които достигат до потребителите, които се впечатляват все по-трудно. Което значи, че бизнесите трябва да се стараят повече, за да печелят клиенти“.
Едно от важните неща обаче е брандът да не изпуска връзка с реалността. Началото за всеки бизнес е изключително важно. Ето защо Mindblow Agency, заедно със свои партньори, започват инициативата For Better Branding, чиято цел е да помогне на стартъпи, малки и средни бизнеси в България да се развиват.
Това ще се случи под формата на конкурс, в който една компания ще има възможността да спечели напълно безплатен брандинг, направен от агенцията.
„For Better Branding е повече от проект – това е кауза за нас и партньорите ни. Искаме да покажем на компаниите какво представлява добрият и успешен брандинг и защо трябва да инвестират време, усилия и ресурси в него“, споделя експертът.
Наблюденията от работата му през годините показват какви са пропуските на малкия и среден бизнес, както и на стартъпите в самото начало – най-често такива компании се управляват от един човек, който няма как да притежава всички необходими качества и умения, за да движи бизнеса самостоятелно. Другите проблеми могат да бъдат свързани с липсата на финансови или време, които могат да бъдат критични.
Николай не крие, че темата за брандинга му става близка, след като преминава през фалирал стартъп и е осъзнавал, че е трудно да се справиш сам.
„Решихме, че искаме да споделим знанията и уменията си. Има ли желание, има и начин, а накрая печелят всички – и бизнесите стават по-добри, и крайните потребители са доволни, печели и българската икономика“, категоричен е той.
Затова и най-важният критерий за участие в конкурса ще е желанието на компаниите да подобрят бизнеса си.
Всеки, който иска да кандидатства, може да попълни кратък въпросник на сайта на инициативата. Регистрационната форма е отворена до 15 февруари. След записване в нея участниците получават безплатно наръчник по брандинг, а специално жури ще определи 15-те потенциално най-добри бизнеса.
Какви са наградите в конкурса – ще разберете от новия епизод на Бизнес Видео Подкаст. Повече за For Better Branding ще намерите тук.
Колко струва резиденцията?
Ние сме на последно място по дегитализация на предприятията, казва Елина Желева
Агенцията ще се свърже с лица, за които са установени неточности в декларираните данни