Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Избираме къде да почиваме спрямо икономическата ситуация, обясни експертът Константин Занков
Въпреки че пандемията от COVID-19 удари сериозно туристическия бранш, а войната в Украйна повлия не по-малко, тази година ни очаква по-силен летен сезон от миналогодишния. Хората пътуват повече, а успяваме да компенсираме отлива на руски и украински туристи с поток от други пазари. Бележим ръст на туристите от Румъния, Сърбия, Полша, Унгария и Република Северна Македония. В същото време хората, които дойдоха от Украйна у нас, запълват до голяма степен нуждата от оперативни кадри в сектора. Това каза експертът по туризъм Константин Занков, който е гост в новия епизод на Бизнес Видео Подкаста на businessnovinite.bg.
„Очаква ни добър сезон“, категоричен е експертът.
„Тенденцията е да пътуваме по-често, макар и за по-кратко. Добре е да имаме медицинска застраховка, която да включва и COVID-19 покритие, да имаме и застраховка, свързана с отмяна на пътуването, която да ни спести риска от това почивката ни да не бъде реализирана“, обясни Занков.
И все пак експертът съветва да бъдем информирани, когато предприемаме пътувания, да проучим внимателно избраната дестинация и да планираме почивката навреме.
„Туристът търси повече изживявания, докато почива, търси разнообразие, но най-вече търси качество. Готов е да плати, но да остане доволен“, казва Занков и допълва, че неговият глас звучи все по-силно, особено в интернет.
Иначе нагласите на българските туристи това лято зависят от икономическата ситуация.
„Виждаме покачване на цените навсякъде заради инфлацията, по-високите цени на горивата и на всички услуги. Много хора ще се опитат да се вместят в бюджета от миналата година, но ще сменят категорията или критериите“, обясни експертът.
По думите му Турция си остава хит за семейни ваканции, тъй като страната е лидер в all inclusive туризма. В Гърция няма кой знае каква разлика в цените за настаняване, но пък са се повишили цените в заведенията и ресторантите.
За съжаление не успяваме да популяризираме толкова добре България като туристическа дестинация. Имаме нужда от детайлна комуникационна стратегия и план, с които да развиваме туризма у нас.
„Дори самите българи не сме достатъчно запознати с видовете туризъм в България“, отбеляза Занков.
Разковничето е в публично-частното партньорство. И институциите, и общините трябва да работят в синергия с бизнеса, за да имаме целогодишно туризъм.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови