1 USD
1.80844 BGN
Петрол
74.95 $/барел
Bitcoin
$83,391.8

Как ще се отрази инфлацията на почивката ни това лято?

Избираме къде да почиваме спрямо икономическата ситуация, обясни експертът Константин Занков

Въпреки че пандемията от COVID-19 удари сериозно туристическия бранш, а войната в Украйна повлия не по-малко, тази година ни очаква по-силен летен сезон от миналогодишния. Хората пътуват повече, а успяваме да компенсираме отлива на руски и украински туристи с поток от други пазари. Бележим ръст на туристите от Румъния, Сърбия, Полша, Унгария и Република Северна Македония. В същото време хората, които дойдоха от Украйна у нас, запълват до голяма степен нуждата от оперативни кадри в сектора. Това каза експертът по туризъм Константин Занков, който е гост в новия епизод на Бизнес Видео Подкаста на businessnovinite.bg.

„Очаква ни добър сезон“, категоричен е експертът.

„Тенденцията е да пътуваме по-често, макар и за по-кратко. Добре е да имаме медицинска застраховка, която да включва и COVID-19 покритие, да имаме и застраховка, свързана с отмяна на пътуването, която да ни спести риска от това почивката ни да не бъде реализирана“, обясни Занков.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

И все пак експертът съветва да бъдем информирани, когато предприемаме пътувания, да проучим внимателно избраната дестинация и да планираме почивката навреме.

„Туристът търси повече изживявания, докато почива, търси разнообразие, но най-вече търси качество. Готов е да плати, но да остане доволен“, казва Занков и допълва, че неговият глас звучи все по-силно, особено в интернет. 

Иначе нагласите на българските туристи това лято зависят от икономическата ситуация.

„Виждаме покачване на цените навсякъде заради инфлацията, по-високите цени на горивата и на всички услуги. Много хора ще се опитат да се вместят в бюджета от миналата година, но ще сменят категорията или критериите“, обясни експертът.

По думите му Турция си остава хит за семейни ваканции, тъй като страната е лидер в all inclusive туризма. В Гърция няма кой знае каква разлика в цените за настаняване, но пък са се повишили цените в заведенията и ресторантите.

За съжаление не успяваме да популяризираме толкова добре България като туристическа дестинация. Имаме нужда от детайлна комуникационна стратегия и план, с които да развиваме туризма у нас.

„Дори самите българи не сме достатъчно запознати с видовете туризъм в България“, отбеляза Занков.

Разковничето е в публично-частното партньорство. И институциите, и общините трябва да работят в синергия с бизнеса, за да имаме целогодишно туризъм.

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук