"Колкото един апартамент": Толкова плащат къмпингарите за хобито си (ВИДЕО)

Къмпирането е доходоносна ниша, въпреки че не е развита, казва адвокатът Дончо Бораджиев в Бизнес Видео Подкаст

 

Казват, че за всяко нещо има първи път. И за първи път това лято усетих какво е да бъдеш на каравана на морето. По-скоро усетих свободата и безвремието от цялото преживяване, след което мога да кажа, че страстта ми към къмпирането е запалена…завинаги.

Запален къмпингар е и Дончо Бораджиев, когото поканих в Бизнес Видео Подкаст, за да разговаряме по темата. Той плажува по Южното Черноморие и се бори от години с настроенията срещу хората, които избират този начин на почивка. 

Снимка: bTV Бизнес екип

„Развих страст към къмпирането благодарение на баща ми, който ме водеше по реките край Велико Търново, когато бях дете. Спомените не се изтриват и те ме карат да отделям от времето си, за да се боря за къмпирането“, разказва Дончо.

Той е адвокат и съавтор на Националната стратегия за къмпиране заедно с Йордан Ибришимов от Българско кемпер общество, Мирослава Петрова и Зорница Байчева. 

Целта на проекта е да разкрие потенциала за развитие на този тип туризъм у нас като част от европейския и световен и да зададе основни насоки за действие от страна на държавата и общините.

Снимка: bTV Бизнес екип

„Имаме най-ценния ресурс на къмпирането – чистата природа. Имаме и утвърдена къмпинг култура, въпреки че изоставаме от световните тенденции в развитието й“, казва Дончо.

Идеята се развива бързо и заради отношението към къмпингарите, които са пренебрегвани у нас, дори гонени, макар че инвестират достатъчно средства, за да практикуват тази своя страст. Адвокатът си обяснява това с поведението на къмпингарите, които винаги сигнализират при незаконни дейности или нередности.

Снимка: Ладислав Цветков

Туристите дават средства колкото за един апартамент средно. Нишата е доходоносна за България, въпреки че не е развита, а отражението върху природата и околната среда е изключително малко. Къмпирането е туризъм без белег – не си личи къде си бил, ако си съвестен“, категоричен е адвокатът.

Началото е поставено. Стратегията е изпратена и до Министерството на туризма, за да бъде разгледана и обсъдена.

Снимка: bTV Бизнес екип

„Тепърва ще търпим критики“, смята Бораджиев.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст