Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Според експерта работата по един уебсайт, вече не е само за целите на SEO и повече трафик
Дидо Григоров е Python програмист и SEO експерт. Участвал е в множество международни и български конференции за SEO и програмиране, сред които BrightonSEO 2022 и 3 събития на Google. През последните години той се занимава активно с Machine Learning и AI като ги съчетава успешно със SEO.
В момента той е студент в престижния Станфордски университет, специалност Computer Science, с фокус Artificial Intelligence (в класовете на специалисти като Christopher Manning, Fei-Fei Li, Andrew Ng), като учи компютърни науки и в University of Applied Sciences в Германия. Дидо ще бъде лектор на Digital4Varna: Next Level SEO & Social Media Conference, която е част от мащабния събитиен календар на Digital4 и ще се проведе на 29 юни в хотел и казино "Черно Море", Варна. Неговата презентация ще бъде на тема “Семантична оптимизация на съдържание в ерата на LLM”.
Семантичната оптимизация на сайт и защо тя е актуалната тенденция в SEO?
Търсенето, като процес, в лицето на компании като Google и Bing, се измени изключително много през последните години. Ако досега имахме търсещи машини, които ни даваха абсолютни отговори под формата на резултати по дадена заявка, днес имаме контекстуално търсене. Това означава, че търсещите машини, като Google, вече “разбират” почти както нашето съзнание, значението на думите в даден език. Разпознават се различните нюанси, в които могат да бъдат използвани, както и различните словосъчетания и дори намерението на потребителя. Това важи не само за фразите, които им въвеждаме когато търсим, но и за съдържанието, което публикуваме на сайтовете си. И се случва все по-добре и по-добре.
На прага сме и на Search Generative Experience, който вече ще генерира отговори за нас. Това бих казал е тенденцията и най-интересното все още предстои.
Как семантичната оптимизация на съдържание помага на различните бизнеси, и по какво се различава от традиционното SEO?
Ползата за бизнесите се изразява в няколко измерения - много по-добра видимост, което след себе си води повече трафик, а след това респективно и повече продажби. Под продажби, обаче трябва да се имат предвид не само директните такива, но и косвените, защото понякога продажбите от съдържание са именно такива. Не се отразяват директно, но съдържанието генерира т.нар асистирани продажби.
Работата със съдържание по един уебсайт, вече не е само за целите на SEO и повече трафик. Съдържанието трябва да показва експертност, да гради авторитетността и доверието на компанията, в повечето случаи косвено, но осезаемо. Вече не е достатъчно просто да повтаряме една ключова дума, за да оптимизираме съдържанието си, а да направим по-дълбоко проучване за фразите и същностите (entities), които съпътстват основната ни ключова фраза, както и подтемите към нея, без които съдържанието не би изглеждало завършено и пълноценно.
Но преди това истинската семантична оптимизация започва от изграждането на правилна структура на уебсайта, често като сайтмап, а след това и информационна архитектура, а именно - какво ще имаме по страниците на сайта си, какви изображения, какви други интерактивни елементи, видеа, презентации и тн., както и доколко релевантни са те. Не на последно място, е и структурата на сайта под форма на вътрешни и външни линкове, които завършват семантичността и тематичността на един уебсайт.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови