Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Какви са тенденциите в инфлуенсър маркетинга и защо хората, които излизат от риалити предавания, не трябва да са толкова сигурни в успеха си в социалните мрежи
Четиридесет и пет процента от младите хора в България казват, че предпочитат да са създатели на съдържание пред това да работят на заплата, а 38% казват, че предпочитат тази професия пред това да развиват собствен бизнес. Това показва проучване на JTN и Bulgaria Wants You.
Попитахме експерта в областта на инфлуенсър маркетинга Петя Демиревска по време на конференцията Digital4 в София, какви са тенденциите в развитието на този пазар у нас.
„Ако излезеш от риалити предаване, ти набираш голяма скорост. Ти си ново лице – много популярно и докато си много популярен „хайпът“ (интересът) е много голям. Разбира се работодателят ще има голям интерес към теб, защото аудиторията в момента се интересува от теб. Ако успееш да задържиш тази аудитория и след 5 години ще бъдеш популярен, но ако я загубиш, хайпът е сега и след 5 години никой няма да те потърси“, казва Петя Демиревска относно това какви инфлуенсъри предпочитат брандовете в момента.
По нейни думи тенденцията в момента на този пазар е, че аудиторията е започнала да консумира повече видео съдържание, което се твърди, че трябва да бъде кратко. Все пак Петя разяснява, че дължината на видеата зависи много и от аудиторията, която консумира това съдържание.
„Видео съдържанието е водещо и то динамично създаденото такова. По-точно сменяне на кадри на всеки 15 секунди, с оглед да се задържи максимално вниманието на аудиторията и видеото да се гледа максимално дълго“, добавя тя.
Цените, на които работят инфлуенсърите
Относно възнагражденията експертът каза, че цената се променя, а пазарът е динамичен, но няма някакво правило, което да регулира ценовите показатели.
„Инфлуенсърите калкулират цената си на база колко са популярни социалните мрежи, които управляват и колко е ангажирана аудиторията вътре. Това е ключът. Не е важно само колко са последователите, а дали са "живи" и се интересуват от темите, които инфлуенсърът комуникира“, добавя тя.
Относно цените Демиревска каза, че видео съдържанието е с около 20% по-скъпо от статичното такова, което създават инфлуенсърите.
Изискванията към инфлуенсърите
Изискванията към инфлуенсърите от страна на брандовете са доста сериозни. Основното, което искат всички, е продуктът да е видим, а инфлуенсърът да знае как да интегрира продукта в съдържанието. В същото време видеото не бива да тежи, а да интригува аудиторията, така че да държи вниманието.
По нейни думи рекламодателите търсят работещи профили, без значение дали става въпрос за нови лица и по-старите инфлуенсъри.
Догонва ли нашият пазар чуждия
Петя наблюдава по-отблизо пазарите на Румъния, Сърбия, Косово, Черна гора, Гърция, Северна Македония и казва, че разликата е голяма.
„На по-малките пазари, когато правиш една кампания с малко инфлуенсъри има много по-голям отзвук. В големи пазари като България, Румъния и Сърбия трябва наистина да инвестираш повече средства, за да имаш по-висок отзвук“, казва Демиревска.
"Румъния води по цени за инфлуенсър маркетинг, Сърбия ги догонва и се определя като номер 2 по цени в региона, а ние сме веднага след тях", казва тя.
Все по-често и български инфлуенсъри се опитват да пробият на чуждите пазари.
Виждаме как брандове събират инфлуенсъри. Да речем от Румъния, Сърбия, България и Гърция, за да направят общи събития и съдържания, за да обхванат по-голяма аудитория.
Какво трябва да направят новите инфлуенсъри, за да пробият на пазара
Според Демиревска отговорът е прост: „Да дават решения!“
„Ако създавате съдържание, което дава решения на последователите ви, решава проблемите ви или дава някакъв съвет, това ще проработи. Да, може би няма да стане от първия ден, може би ще трябва време, но трябва да инвестират и да мислят“, казва тя.
Най-важното е да се научите да обработвате видеата и снимките си качествено.
И не забравяйте - давайте решения. Ако използвате като подход само заявления, че нещо е хубаво, това няма да работи.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови