Никола Минков: SERP Conf. се роди от нуждата да съберем цялата SEO общност на едно място

Мнение

Резултатите от търсенето онлайн, което купувачите осъществяват преди да преминат на следващ етап от решението си за покупка, в огромната си част зависят от ефективността на уебсайта на повечето компании

 

Никола Минков е основател на CEO of SEO агенцията Serpact има международен опит в оптимизацията на търсещи машини от 2012 година. Фокусът му е над Техническа оптимизация, изграждане на Content маркетинг стратегии, планиране и прогнозиране на цялостни кампании по SEO, създаване на стратегии за управление на SERP резултати.

  • Какво ви вдъхнови да организирате SERP Conf. 2023 и какви са основните цели, които се надявате да постигнете чрез това събитие?

SERP Conf. се роди от нуждата да съберем цялата SEO общност на едно място. Поне с тази идея започнахме преди години, когато почерпихме вдъхновение от първото подобно събитие, организирано от бащата на SEO в България - Огнян Младенов. Но, окрилени от положителния отзвук и позитивната атмосфера на обмяна на знания и контакти, решихме да обогатим това изживяване. Така се стигна до идеята да комбинираме желанието си да сме максимално полезни на бизнесите и желанието да надградим SEO екосистемата в България.

Целим, колкото и клиширано да звучи, да предадем на 400-те гости на SERP Conf. 2023 максималния обем от знания, които са изпитани, работещи и които могат веднага да бъдат приложени. Идват посетители от 23 държави, имаме лектори от 3 континента, полезността е това, което ни води. 

 

 

  • Над какви теми се фокусира SERP Conf. 2023?  

Най-общо казано - имаме 5 панела: 

  • Technical SEO
  • eCommerce SEO
  • AI & SEO
  • Python & SEO
  • Future of SEО

Опитали сме се да предложим поглед и подход за всички: за SEO специалистите, които се интересуват от последните промени в Google и в Bing, около ChatGPT, за търговците онлайн, които се лутат в търсене на най-подходящото решение за разрастване на бизнеса си, за дигиталните маркетолози, които искат да получат работещи решения за привличането на повече конверсии за компаниите си. 

 

  • Кои лектори и експерти ще участват в SERP Conf. 2023 и защо точно те са поканени за участие? 

Винаги подбираме темите много внимателно и тази година не правим изключение. Определяме най-актуалните тенденции, нуждите на пазара, какво вълнува търговците и общността. След това обособяваме няколко панела и започваме да търсим най-подходящите лектори към момента. Бил съм на подиума или сред публиката на конференции в над 50 държави и имам поглед над възможностите на всеки лектор.

Тази година сред професионалистите, които ще споделят знанията си с участниците на SERP Conf. 2023 са имена като:

Крейг Кембъл - SEO Trainer & Consultant в Craig Campbell Company. Той е в SEO индустрията близо 20 години, като е сред най-канените лектори на едни от най-големите конференции в световен мащаб. От него може да се научи много и подходът му към оптимизацията за търсещи машини е много интересен.

Джудит Луис - Основател на DeCabbit Consultancy. В момента тя е призната от колегите си като една от най-влиятелните личности в британската цифрова индустрия. Каквото и да кажа за нея ще е малко. Отличен специалист, като в допълнение е писател, блогър и консултант. 

Корай Гюбюр - Изключителен практик, който фокусира работата си през последните години върху решения, свързани с репутационния мениджмънт, брандинга, семантичното съдържание и маркетинга. Последно много се забавлявах когато успокои аудиторията по специфичен за него начин при последния ъпдейт на Google.

Олеся Коробка - Тя е предприемач с опит в медийната реклама. Познавам я като човек, който предпочита смелия подход  и практичните дейности, които ще доведат до повече потенциални клиенти, продажби или други измерими резултати за бизнеса.

Христина (Тина) Мангелова - Колегите в SEO общността я познават като човекът, отговорен за органичния растеж на компании в бързо развиващия се технологичен свят на Ню Йорк. 

Петър Николов - Не мисля, че има нужда от представяне - той е един от най-добрите експерти в областта на техническата оптимизация в Европа.

Димитър Димитров - Основател и CEO на Inbound.BG. Димитър Димитров има близо 15 години опит в  SEO индустрията. Той е сертифициран Google Analytics & Ads експерт, Facebook маркетинг консултант и работи и консултира с едни от най-значимите брандове в България и не само.

Дидо Григоров - е Head of Content Department в Serpact и е SEO експерт с почти 20 години професионален опит. Развил е кариерата си в над 7 държави, сред които САЩ, Великобритания,  Германия, Франция, Италия и други. Фокусира работата си в методите за извличането на текст, machine learning, AI, патенти на Google, изготвяне на стратегии за маркетинг чрез съдържание, техническо SEO, структура на данните и алгоритмите, както и Python, Golang и C++. Участник е в 3 официални събития на Google, а през 2022 година беше и лектор на конференцията BrightonSEO 2022. Лектор е в изцяло SEO академията SERP Acad.

 

В много добри отношения сме с всички тях и държа да спомена, че ще дойдат на SERP Conf. 2023, защото имаме взаимно уважение и общи цели - да споделяме знания.

Снимка: Евгений Милов

  • Създаването на контакти е едно от основните преимущества при участието в конференции на живо. Каква възможност за networking ще има по време на конференцията?

Изключително сме наблегнали на възможността за създаването на полезни връзки между участниците - както гости, така и панелисти. Специалистите, които сме поканили, са утвърдени имена в областта на SEO, AI, E-commerce. Всеки ще може да им задава въпроси, да говори с тях по време на почивките, непосредствено да почерпи от техния опит. 

Вечерта сме организирали супер зареждащо парти, знаете, неформалната обстановка винаги помага за зараждане на отношения. То е в партньорство с IndIT BlackHat SEO. Някои могат да ни определят като конкуренти, но това е пример за създаване на полезни връзки - обединихме се в името на SEO общността.

  • С непрекъснато променящия се пейзаж при дигиталния маркетинг и електронната търговия, какви стратегии или тенденции очаквате да бъдат особено подходящи за фирмите, които искат да останат конкурентоспособни? 

Оптимизацията за търсещи машини е най-успешният и рентабилен начин за разбиране и достигане до аудиторията в ключови моменти. Данните сочат, че органичният трафик носи на компаниите над 1/3 от генерираните лийдове. Резултатите от търсенето онлайн, което купувачите осъществяват преди да преминат на следващ етап от решението си за покупка, в огромната си част зависят от ефективността на уебсайта на повечето компании и класирането им в SERP е критичен компонент от фунията на потребителите. 

Снимка: Евгений Милов

Ще изброя, без да спазвам някакъв определен ред, защото се надявам да се обърне внимание на всичко посочено.

1. Потребителско изживяване (UX)
Google поставя на пиедестал потребителя и не толерира сайтове, които го карат да чака, подвеждат за големината на изображения, не са оптимизирани за мобилни телефони, имат проблем с размери, резолюции, шрифтове, контраст, не са достъпни за хора с увреждания и т.н.
2. Гласовото търсене

Определено Google иска да си говори с потребителите. Алгоритмите за разпознаване на езика стават все по-прецизни и най-голямата търсачка в света се фокусира върху възможностите хората да се обръщат директно за споделяне на идеи, за черпене на вдъхновение, за увеличаване на продуктивността и полезността на престоя си онлайн.

3. Пазаруването като изживяване
Определено търговците онлайн трябва да наблегнат на свързването между онлайн и офлайн локацията. По данни 2 милиарда бизнеси вече са го сторили, като от 45% от клиентите им са се възползвали от възможността да купят онлайн и да вземат стоката от конкретно място. Карусели със стоки, промоции, програма за лоялност, всичко, което маркетолозите могат да измислят, за да накарат потребителите да пазаруват онлайн - е добре дошло.

4.Релевантност на съдържанието

Основната идея на Google е да отговори на точното запитване на потребителя пред екрана. Повече от всякога се обръща внимание на адекватността на подадената от бизнесите информация. Google разшири концепцията, позната като E-A-T (експертиза, авторитет и доверие) с допълнително „E“ за опит (experience).  С други думи: колкото повече житейски или професионален опит в дадената сфера имат авторите на съответното съдържание, толкова по-високо класирани в SERP ще са. 

5.  Видео съдържание
По данни, цитирани от нашите партньори от Semrush, през 2022 г., хората са отделяли поне 17 часа на седмица, за да гледат видео съдържание. Google дава повече видимост на сайтове, които успяват да задържат вниманието на потребителите по този начин. Разбира се, всяко видео трябва да бъде оптимизирано. Видео оптимизацията се прави и за втората най-голяма търсачка в света - YouTube. 

В обобщение подчертавам, че промените показват нарастващ фокус към базирани на AI резултати, които комбинират писмено съдържание, изображения, видео и други медии. Но с фокус върху потребителското преживяване.

Именно значението на AI в работата на SEO специалистите ще е една от темите на SERP Conf. 2023. Билетите за събитието вече са изчерпани, като за мен няма по-голямо потвърждение от това, че сме на прав път и правим нещо наистина смислено.

Не пропускайте Бизнес Видео Подкаст с Никола Минков: 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст