
Художник продава невидима скулптура за над 18 000 долара
Предварителната оценка на произведението е 7000 долара
bTV Media Group беше удостоена с общо 11 награди за своите зелени инициативи
На 9 май в София бяха връчени наградите в 15-то издание на конкурса „Най-зелените компании в България“. Големият победител за 2025 година е bTV Media Group. Отличията бяха присъдени на официална церемония в столичния хотел „Интерконтинентал“.
Националният конкурс, организиран от b2b Media, отличава компаниите в частния и публичен сектор, които в периода 2024-2025 година реализират зелени кампании, инициативи, инвестиции или програми за устойчиво развитие и инициират действия и каузи за по-здравословна среда.
bTV Media Group беше удостоена с общо 11 награди за своите зелени инициативи, фокусирани върху устойчивото потребление, опазването на природата и активното гражданско участие. Освен голямото отличие, компанията получи признание като „Зелена медия“ за своите проекти и кампании в рамките на социалния бранд „Добрият пример“, сред които „Да изчистим България заедно“, „Зелената седмица“ и „Грийн филминг“.
Шестима журналисти от редакцията на bTV (btvnovinite.bg, businessnovinite.bg и Ladyzone.bg) бяха отличени в категорията „Зелено перо“ за авторски материали, посветени на теми, свързани с опазването на околната среда. Това са редакторите Десислава Боцева (Бизнес новините), Радиана Божикова, Мелина Василева, Росица Тодорова, Айлин Дрикова (Бизнес новините) и Борислава Кирилова (Бизнес новините).
Документалната поредица „bTV Разказва“ с автор Радиана Божикова беше отличена с две награди за социално значимата работа по темата за децата в Уганда. Епизодите, заедно със съпътстващата фотографска изложба „Другата страна“, чиито кадри са дело на видеожурналиста Добромир Иванов, разкриват с дълбочина и човечност предизвикателствата, пред които са изправени децата в една от най-бедните части на света, и подчертават колко силна и променяща може да бъде ролята на образованието.
Станислава Цалова – дългогодишен метеоролог и водещ на „Прогнозата за времето“ по bTV – получи отличието „Зелена медийна личност“. Наградата е признание за нейната постоянна ангажираност с екологични каузи и активната ѝ роля в повишаването на обществената осведоменост относно опазването на природата.
Заместник-министърът на околната среда и водите Атанас Костадинов уважи събитието, като награди един от призьорите в категория „Зелена инициатива“, където бяха отличени „Кауфланд България“ (Kaufland), „Дентсу България“ (dentsu) и „дм България“ (dm). Костадинов поздрави организаторите на наградите, като посочи, че през последните 15 години конкурсът е станал еталон в сферата на зелените инициативи.
Кандидатури за участие в конкурса се подаваха между 31 март и 25 април тази година, като наградените компании са определени в резултат на поставена оценка от десетчленно жури, председателствано от основателя и главен редактор на b2b Media Надя Маринова. „Голямата награда е голямото признание на този конкурс. Ние се радваме, когато виждаме силни кандидатури да се включват, не само от сектора на бизнеса, не само от сектора на общините и неправителствените организации, но също така и медиите.“ – сподели Надя Маринова.
Пълният списък с наградените компании по категории може да бъде намерен на сайта на конкурса.
Предварителната оценка на произведението е 7000 долара
През 1940 година изложението е отменено заради ескалацията на Втората световна война
Бутилка е направена от истинско злато