След изстрелването на хиперзвуковата ракета: Срив на руската рубла
Валутата достигна най-ниското си ниво спрямо щатския долар от март 2022 г.
Денев е предприемач, който ще бъде лектор на годишната конференция за онлайн маркетинг и търговия Digital4Plovdiv
Димитър Денев е професионалист с богат опит в областта на дигиталния маркетинг и електронната търговия. Той е предприемач и съсобственик на няколко онлайн магазина, които оперират в страната и извън нея. Димитър заема позицията мениджър бизнес развитие във водеща дигитална агенция, където заедно с екипа си ръководи маркетинг кампаниите на различни компании и им помага да увеличат приходите си. През последните години Димитър е водил различни обучения на тема e-commerce за водещи обучителни центрове в страната. Вземал е участие в конференции като лектор и модератор на панелни дискусии. Член е на Европейската асоциация на дигиталните експерти. Той ще бъде лектор на годишната конференция за онлайн маркетинг и търговия Digital4Plovdiv, която ще се проведе на 12 и 13 октомври в града под тепетата.
Г-н Денев, Вие ще бъдете лектор по време на конференцията Digital4Plovdiv. Каква ще бъде вашата тема и защо избрахте точно нея?
Здравейте, ще разгледам развитието на онлайн магазин за продажба на часовници. Това е много добър пример за реален бизнес, който не е вървял достатъчно добре и е имал нужда от сериозни промени, успява да реализира постоянен ръст и двойни обороти. Искам да разкажа за пътя, по който сме минали и по който продължаваме да вървим. За резултатите, които биха могли да се постигнат, защото със сигурност има много онлайн търговци, които не правят правилните изчисления. Които имат затруднения, които се чудят как и какво биха могли да подобрят. Понякога решенията не са никак сложни. Просто са необходими определени действия, за да се постигнат желаните резултати. За целият този път и стъпките ще разкажа по време на конференцията Digital4Plovdiv на 12 и 13 октомври.
Вие имате богата експертиза в сферата на е- Какви са основните предизвикателства, пред които е изправен съвременният електронен търговец?
Директно казано – на съвременния електронен търговец трябва да му излезе сметката. А сметката започва да става все по-трудна. Постоянно се покачват разходите за реклама, постоянно конкуренцията се увеличава и трябва да се намери много добър баланс между реклама, печалба, възвръщаемост. Ключовите показатели за бизнеса стават все повече и е много важно търговецът да смята правилно цифрите. Числата са от голямо значение, тъй като конкуренцията принуждава търговците да са все по-точни, за да повишат и поддържат рентабилността на бизнеса си. Другата важна част е свързана със сферата на дигиталния маркетинг и на съдържанието, което създават – там със сигурност много търговци имат накъде да работят, има какво да измислят, направят и подобрят. Просто трябва да намерят подходящия начин, подходящото съдържание и да подобрят представянето си.
Можете ли да споделите някои успешни практики или казуси от вашата собствена експертиза в електронната търговия?
Ще си позволя да споделя няколко неща. Част от тях са известни, но е хубаво отново човек да премисли или да си даде сметка как би могъл да ги използва за себе си. Първата ми препоръка към търговците е да помислят добре какъв е профилът на техните клиенти. Кои клиенти използват продуктите им, на колко години са, мъже, жени, от какво се интересуват. Едни продукти се пазаруват от един тип клиенти, които държат на един тип характеристики. Други клиенти купуват различни стоки, в сравнение с тези от първия тип клиенти, те търсят други характеристики. Тези две групи клиенти взимат решения за желаните от тях артикули по различни причини, имат нужда да им кажете различни неща, да им говорите по различен начин. Те се влияят от различен тип рекламни криейтиви и различни типове продукти. Затова е много важно да се създаде максимално точен профил на желания клиент. След това е хубаво да се анализират какви са кампаниите, как са структурирани, на кои продукти се акцентира, какви са продуктовите сетове, които са използвани, какви аудитории се таргетират, правилно ли се комуникира с тях.
Следващото нещо е воденето на дневна таблица. Какво да има в нея? Препоръчвам да се заложи на основните показатели за представянето на онлайн бизнеса - брой продажби, разходи в Google Ads, разходи във Facebook Ads, общ разход за реклама, средна стойност на количка, целия оборот за деня, разхода за реклама за достигане на една поръчка, възвръщаемостта, процент на оборота спрямо рекламата, среднодневен оборот. Следенето на тези цифри играе ключова роля за развитието на бизнеса и за неговото скалиране.
Препоръчително е да се прави анализ на рекламните акаунти и досие за представянето им, особено ако клиента има история в рекламирането. Важно е да се тества широко таргетиране във Facebook. И не на последно място – периодичното подобряване на сайта. Добре е да се анализира през определен период от време и да се ъпдейтва информацията в него.
Какви са най-важните инструменти и технологии, които използвате или препоръчвате за оптимизация на онлайн търговците?
Универсалните инструменти са Google Analytics, Google Tag Manager, Google Looker Studio и естествено рекламните платформи и правилната интеграция на кодовете за проследяване на реализации в сайта. Има платформи за онлайн магазини, които предлагат готови решения за настройка на тези инструменти и кодове, с няколко клика.
Всичко това е важно за онлайн търговците и за техния бизнес, защото взимането на всяко едно решение, свързано с дейността им, трябва да се базира на цифри. Така че колкото по-точни са цифрите за представянето на дейността, толкова по-добре ще се развива тя.
И за финал какви съвети бихте дали на предприемачи, които искат да се включат в електронната търговия или да подобрят своите онлайн продажби?
Ако искат да повишат своите онлайн продажби, трябва да следят статистиките в сайта, да се замислят защо са такива, да видят къде са проблемите, да анализират отново цифрите, ефективността на рекламните канали, да проследят много внимателно конкурентите. Много пъти сме ставали свидетели и на такъв тип казуси – търговец търси причината в рекламите, а всъщност се оказва, че има основни посоки в бизнеса си, в които не е конкурентен и има нужда от сериозни промени. В момента, в който коригира и подобри продуктите и офертите си, нещата започват да се получават. Отделно – да следят и анализират потребителското поведение и изживяване в сайта си, да направят анализ на бързината на сайта, да надграждат информацията в него.
Много честа грешка е, че търговците се фокусират основно в рекламата, често мислят, че има революционни методи или „магически трикове“, за да започнат да продават повече. А често, всичко зависи от сайт, от продукт, от конкуренция, от пазар, от оферта – неща, които са стандартни и са в основата на маркетинга. И не на последно място, препоръчвам на онлайн търговците да участват в конференции като Digital4Plovdiv. Защото там, не само ще научат новостите в сферата на онлайн маркетинга и търговията, но и ще имат възможността да се запознаят с други онлайн търговци, с които да обменят опит, както и да създадат бъдещи партньорства.
Валутата достигна най-ниското си ниво спрямо щатския долар от март 2022 г.
Как да кандидатствате за отдалечени позиции на Tesla?
Логото на Джокович се вижда върху стъклото