Антикорупционният фонд: Ето коя е най-богата българка, акционер във фалиралата банка в Австрия
Австрийският финансов надзор затвори малката частна банка Euram Bank
Освен семейство те са създатели на тайната кутия с козметика BelleBox
Да работиш с човека, когото обичаш, може да бъде рецепта за успешен бизнес с взривоопасни елементи. За някои хора прекарването на толкова много време с половинката звучи като сигурна рецепта за семейни проблеми, а според едно британско проучване само 21% от хората смятат, че да работиш със съпруга или съпругата си е положително.
Тази седмица ще ви срещнем с основателите на една от първите тайни кутии с козметика у нас – BelleBox – Валентина и Стоян Добреви, за да ни дадат няколко съвета как работят заедно успешните двойки в България.
Двамата са заедно вече цели 11 години, а съвместната им история започва по класическата формула „общи приятели“. По това време Стоян учи във Великобритания и се връща за лятната ваканция в родния си град Бургас, където на едно парти с приятели се появява и Вал.
„Аз си я бях харесал и преди това и си казах: „Добре отивам“, казва Стоян. Макар че по онова време всичките му приятели се опитват да я запознаят с друго момче, Вал казва, че любовта между нея и Стоян пламва веднага.
„Аз съм роден на 31.08. В края на лятото тя ми подари една книга и след няколко седмици заминах обратно за Манчестър. Започнах да си чета книгата и когато стигнах до 318 страница (скрият знак е 31.08) тя ми беше написала много хубаво романтично послание и тогава разбрах, че и тя иска да сме заедно и така започна нашата история“, разказва Стоян Добрев.
Няколко години по-късно на Стоян му хрумва да пренесе у нас една много популярна идея по онова време във Великобритания за тайни кутии с козметика. В онзи момент той вече има опит с развиването на стартъп, който дори влиза в един от най-успешните инкубатори в Европа и привлича инвестиции от над 350 хил. евро, но така и този бизнес не пожънва успех и, както казва той „цялото нещо пропада геройски“. Този неуспех обаче му дава тласък да започне да се развива в нова посока.
В началото на 2018 г., когато си остава вкъщи, се сеща за онзи бизнес модел с козметиката и решава да рискува. Скоро към компанията се присъединява и Валентина, която в онзи момент захвърля всичко и макар и с малка доза притеснение се присъединява към идеята на Стоян, с целия риск, че всичко може да се окаже провал.
„За тези 5 години съм преминала през всяка една роля, включително товаро-разтоварна дейност“, усмихва се тя. „Днес, когато вече имаме страхотен екип, основната ми роля е подборът на продукти в кутията.“
„В началото Стоян не правеше разлика между руж, хайлайтър и бронзант. За него всичко беше едно и също и просто се нанасяше на бузите. Имаше нужда от помощ в началото, но днес все повече задобрява. Има и добри попадения, дори днес понякога си позволява да поръчва продукти, без да ги съгласува с мен и момичета в офиса“, казва тя.
Стоян си спомня дори как един ден решава сам да поръча определен гланц. Всички тогава му казват: „Не, не го поръчвай, няма да се хареса.“ Въпреки съветите на Вал и всички колеги в офиса, той не се отказва от идеята си и така този гланц се превръща в един от най-харесваните и чакани продукти от клиентите.
„Оттогава имам по-високо самочувствие за моите избори и им се меся все повече“, смее се той.
Още от началото идеята и на двамата е да работят с максимално големи и качествени брандове и се гордеят, че в последните години успяват да внесат брандове като Huda, Anastasia Beverley Hills, Fenty, Jeffree Star, както и някои български брандове.
Двамата казват, че най-хубавата част от това да работиш с половинката си е, че познаваш, както силните, така и слабите ѝ страни. В двойката Вал е човекът, който внася спокойствие в най-напрегнатите моменти с логистиката и получаването на доставки, а Стоян менажира процесите, макар да си признава, че понякога със закъсненията и получаването на множеството пратки, излиза извън комфортната си зона.
„Една от най-трудните ситуации в нашия бизнес беше, че веднъж уцелихме кофти доставчик. Една щатска компания, от която поръчахме 6 различни продукта, а получихме 2 от тях. Това страшно много ни развали планинга, освен, че сме „заробили едни пари там“, казва Стоян, а Вал допълва, че сложното при тази ситуация е било да открият максимално бързо нови продукти, с които да заместят липсите.
Друга трудна ситуация, в която попадат през последните години, пък ги оставя без кутии.
„През 2020 г. идва юни месец, а тогава ние сме рожденици и сме направили много готин дизайн на кутията, на който пише: “Birthday” с много специален шрифт. Подаваме дизайна към печатарите. Те печатат кутията, но не обръщат внимание, че нещо в шрифта се чупи и той става обикновен, но това дори не е проблемът. Той се раздалечава и на кутията остава само: “Birth” (раждане)", разказва Стоян.
„Очите му станаха огромни, много се притеснихме“, казва Вал и разказва, че това днес се е превърнало в смешна история, но тогава определено не е било.
Всяка една от трудностите, през които минават ги кара да разбират бизнеса си все повече, както и да бъдат по-мотивирани да експеримнетират.
Цялата история на BelleBox гледайте във ВИДЕОТО!
Австрийският финансов надзор затвори малката частна банка Euram Bank
За септември 2024 г. Евростат днес отчете инфлация от 2,1 на сто на годишна база в страните от Европейския съюз
Средствата са предназначени за изплащане на трудовите възнаграждения за септември