Валентина и Стоян Добреви: Как един грешен дистрибутор почти провали кутията на месеца (ВИДЕО)

Освен семейство те са създатели на тайната кутия с козметика BelleBox

 

Да работиш с човека, когото обичаш, може да бъде рецепта за успешен бизнес с взривоопасни елементи. За някои хора прекарването на толкова много време с половинката звучи като сигурна рецепта за семейни проблеми, а според едно британско проучване само 21% от хората смятат, че да работиш със съпруга или съпругата си е положително.

Снимка: Евгений Милов

Тази седмица ще ви срещнем с основателите на една от първите тайни кутии с козметика у нас – BelleBox – Валентина и Стоян Добреви, за да ни дадат няколко съвета как работят заедно успешните двойки в България.

Снимка: Евгений Милов

Двамата са заедно вече цели 11 години, а съвместната им история започва по класическата формула „общи приятели“. По това време Стоян учи във Великобритания и се връща за лятната ваканция в родния си град Бургас, където на едно парти с приятели се появява и Вал.

„Аз си я бях харесал и преди това и си казах: „Добре отивам“, казва Стоян. Макар че по онова време всичките му приятели се опитват да я запознаят с друго момче, Вал казва, че любовта между нея и Стоян пламва веднага.

Снимка: Евгений Милов

„Аз съм роден на 31.08. В края на лятото тя ми подари една книга и след няколко седмици заминах обратно за Манчестър. Започнах да си чета книгата и когато стигнах до 318 страница (скрият знак е 31.08) тя ми беше написала много хубаво романтично послание и тогава разбрах, че и тя иска да сме заедно и така започна нашата история“, разказва Стоян Добрев.

 

Няколко години по-късно на Стоян му хрумва да пренесе у нас една много популярна идея по онова време във Великобритания за тайни кутии с козметика. В онзи момент той вече има опит с развиването на стартъп, който дори влиза в един от най-успешните инкубатори в Европа и привлича инвестиции от над 350 хил. евро, но така и този бизнес не пожънва успех и, както казва той „цялото нещо пропада геройски“. Този неуспех обаче му дава тласък да започне да се развива в нова посока.

В началото на 2018 г., когато си остава вкъщи, се сеща за онзи бизнес модел с козметиката и решава да рискува. Скоро към компанията се присъединява и Валентина, която в онзи момент захвърля всичко и макар и с малка доза притеснение се присъединява към идеята на Стоян, с целия риск, че всичко може да се окаже провал.

„За тези 5 години съм преминала през всяка една роля, включително товаро-разтоварна дейност“, усмихва се тя. „Днес, когато вече имаме страхотен екип, основната ми роля е подборът на продукти в кутията.“

Снимка: Евгений Милов

„В началото Стоян не правеше разлика между руж, хайлайтър и бронзант. За него всичко беше едно и също и просто се нанасяше на бузите. Имаше нужда от помощ в началото, но днес все повече задобрява. Има и добри попадения, дори днес понякога си позволява да поръчва продукти, без да ги съгласува с мен и момичета в офиса“, казва тя.

Стоян си спомня дори как един ден решава сам да поръча определен гланц. Всички тогава му казват: „Не, не го поръчвай, няма да се хареса.“ Въпреки съветите на Вал и всички колеги в офиса, той не се отказва от идеята си и така този гланц се превръща в един от най-харесваните и чакани продукти от клиентите.

„Оттогава имам по-високо самочувствие за моите избори и им се меся все повече“, смее се той.

Още от началото идеята и на двамата е да работят с максимално големи и качествени брандове и се гордеят, че в последните години успяват да внесат брандове като Huda, Anastasia Beverley Hills, Fenty, Jeffree Star, както и някои български брандове.

Снимка: Евгений Милов

Двамата казват, че най-хубавата част от това да работиш с половинката си е, че познаваш, както силните, така и слабите ѝ страни. В двойката Вал е човекът, който внася спокойствие в най-напрегнатите моменти с логистиката и получаването на доставки, а Стоян менажира процесите, макар да си признава, че понякога със закъсненията и получаването на множеството пратки, излиза извън комфортната си зона.

„Една от най-трудните ситуации в нашия бизнес беше, че веднъж уцелихме кофти доставчик. Една щатска компания, от която поръчахме 6 различни продукта, а получихме 2 от тях. Това страшно много ни развали планинга, освен, че сме „заробили едни пари там“, казва Стоян, а Вал допълва, че сложното при тази ситуация е било да открият максимално бързо нови продукти, с които да заместят липсите.

Друга трудна ситуация, в която попадат през последните години, пък ги оставя без кутии.

„През 2020 г. идва юни месец, а тогава ние сме рожденици и сме направили много готин дизайн на кутията, на който пише: “Birthday” с много специален шрифт. Подаваме дизайна към печатарите. Те печатат кутията, но не обръщат внимание, че нещо в шрифта се чупи и той става обикновен, но това дори не е проблемът. Той се раздалечава и на кутията остава само: “Birth” (раждане)", разказва Стоян.

Снимка: Евгений Милов

„Очите му станаха огромни, много се притеснихме“, казва Вал и разказва, че това днес се е превърнало в смешна история, но тогава определено не е било. 

Всяка една от трудностите, през които минават ги кара да разбират бизнеса си все повече, както и да бъдат по-мотивирани да експеримнетират. 

Цялата история на BelleBox гледайте във ВИДЕОТО!

Бизнес Видео Подкаст