Николай Лазаров и как предприемачеството се ражда на Витоша (ВИДЕО)

Как с годините терминът „БИО“ се изкривява заради маркетинг подходите и как се ражда L'ali Lab (ЧАСТ 1)

 

Планинарска блуза и официални панталони за града… Когато срещнахме нашият гост днес близо до билковата пътека на Петър Димков край „Белата вода“ на Витоша, той беше облечен точно така, изразявайки много от своята личност с минало на корпоративен човек и настояще на предприемач, който се отказва от работата от 9:00 ч. до 17:00 ч., за да създаде бранд за натурална козметика и малко по-чист начин на живот.

Снимка: Евгений Милов

Връщайки се от дълго отсъствие от България, след няколко години живот и работа за компании с милиарди оборот в Русия и после Австрия, Николай Лазаров дава своеобразен рестарт на живота и кариерата си именно по пътеките на Витоша. Като нов тип бизнесмен, той открива за себе си, че е много по-продуктивен и идеите за бранда идват много по-лесно, когато е насаме и размишлява няколко часа в планината сутрин.

Снимка: Евгений Милов

„Процесът тук може да бъде изцяло работен. Аз вярвам, че когато човек е статичен, мислите му спират, а творческият процес е свързан с движение. Всичко в природата се движи и се променя“, ни разказва той.

„Не вярвам в големите общности. Вярвам в малките“, допълва за времето в света на корпорациите с хиляди служители.. „Трябва да бъдем близо един с друг и с природата, защото това е нашият първоизточник. Когато ходим в гората край София, дори да става въпрос за по-комерсиални места, това е достатъчно близо да се отърсим от ниските вибрации на града“, добавя Николай.

Снимка: Евгений Милов

Интересът му към проблемите на кожата се ражда в цялостната концепция за решаването на проблемите на тялото, през здравословното хранене и промяната на начина на живот. Според Николай да се храниш здравословно означава да се храниш със сезонни локални продукти, защото тялото ни се е адаптирало към тях с течение на поколения. Усвояването при козметичните съставки обаче се случва по съвсем различен механизъм, като най-важен е качеството и синергичният им ефект, така че съставки от целия свят могат да имат благоприятно въздействие.

„Аз от малък много обичам хубавите аромати. После разбрах, че има цяло направление, което се казва ароматерапия. Имах и провокация от личен характер. Жена ми има невродермит и започнах да се интересувам от какво се повишава чувствителността на кожата ни, кои са основните стресови фактори и истинските причинители за по-голямата част от проблемите с кожата. Разбрах, че това може да бъде причинено и от емоциите и започнах да се интересувам и от онази част на емоционалната интелигентност, която се развива в първите 7 години“, разказва Николай за идеята му да се роди бранда. 

Продължаваме нагоре по пътеката и с Николай стигаме до темата как с годините терминът „БИО“ се изкривява заради маркетинг подходите.

Снимка: Евгений Милов

„Имаше години, в които всеки можеше да изпише „БИО“ на етикетите си, дори да има до 5% такива съставки. След това се въведе регулация както в България, така и в Европа. Пример е стандарта COSMOS“, добавя той.

Снимка: Евгений Милов

По негови думи разликата с натуралната козметика е, че тя използва даровете от цялата екосистема на земята. Чист въздух, слънце, чиста вода и земя са основните елементи, чрез които тези съставки се превръщат в натурални.

Снимка: Евгений Милов

„Здрава земя – здрави хора“, казва той.

Николай отбелязва, че големият проблем на повечето жени е че купуват козметика на различни брандове с различни съставки и я нанасят една върху друга. Тези продукти не са в синергия и не са замислени да бъдат такива. Идеята на козметиката в няколко стъпки, каквато е тази на L’ali Lab, е съставките да се допълват.

„63% от жените не познават кожата си - нито типа, нито нуждите ѝ. От друга страна тези нужди се променят. Ако приемем, че имаме генетични предразположености и това е нашата база, то не трябва да забравяме, че имаме и външните фактори от начина на живот - епигенетични фактори. Най-общо ние разглеждаме кожата като нормална и ако се грижим за нея няма да отключим негативни предразположеността, кожата ни няма да бъде суха или мазна, а временно дехидратирана заради външните фактори“, разказва Николай.

Продуктите на L’ali Lab, например не съдържат хиалуронова киселина, а съставки стимулиращи нормалното и образуване от кожата, като така се подпомагат естествените жизнени процеси.

Снимка: Евгений Милов

„Това е като да имам проблем със стомаха и да пия ензими. Ако се използват прекалено често, тялото ни ще спре да хаби енергия за да ги произвежда само и изцяло ще бъдем зависими от добавки. Не трябва да помагаме прекалено много, защото тялото ни губи важни функции. Продуктите трябва да помагат на организма да се изпълнява характерните си функции“, добавя той за холистичните процеси и ритуали на бранда.

Вижте разходката и разговра ни във ВИДЕОТО, а продължението на разговора ни е ТУК:

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст