Toblerone вече не е швейцарски, маха Матерхорн от опаковката

Корпоративни истории

Някои продукти, маркирани като „произведени в Швейцария“, се продават на цена с 20% по-висока от сравними стоки

 

Изображението на планинския връх Матерхорн ще бъде премахнато от опаковката на Toblerone, след като част от производството на шоколадовото блокче бъде преместено извън Швейцария, което означава, че попада в нарушение на маркетинговите ограничения, свързани с използването на швейцарска иконография.

Снимка: iStock

Високата 4478 метра планина, чийто почти симетричен пирамидален връх е отразен във формата на шоколадовото блокче с бадеми и мед, ще бъде заменена с по-общ алпийски връх, каза американският собственик на сладкарската марка, Mondelēz.

На опаковката на Toblerone вече ще пише „създаден в Швейцария“, а не „от Швейцария“, казва The Guardian.

„Швейцарското“ законодателство, въведено през 2017 г., ограничава използването на белия кръст на националния флаг на червен фон, както и други индикатори за швейцарски произход, в хранителни продукти, промишлени продукти и услуги.

Снимка: iStock

За да могат хранителните продукти да се рекламират като „произведени в Швейцария“, 80% от суровините трябва да се доставят от страната и по-голямата част от обработката се извършва там. За млякото и продуктите на млечна основа изискваната квота е 100%, с изключение на съставки, които не могат да се доставят от Швейцария, като какао.

Проучванията показват, че някои продукти, маркирани като „произведени в Швейцария“, се продават на цена с 20% по-висока от сравними стоки от друг произход, като продажната цена се повишава с до 50% за луксозните артикули.

От 1908 г. Toblerone се произвежда в швейцарската столица Берн, чието хералдическо животно – мечка – е скрито в изображението на Матерхорн върху опаковката.

Името на лакомството е взето от фамилията на изобретателя на шоколадовия бар, Теодор Тоблер, и Торон, сладкарски изделия с препечена бадемова нуга, типично за коледните традиции в югозападна Европа.

През 2016 г. Toblerone грабна заглавията в медиите, когато увеличи разстоянията между триъгълните шоколадови парчета на блокчетата, продавани във Великобритания, за да може да продава шоколада на същата цена, но с тегло, намалено от 170 g на 150 g. Година по-късно Mondelēz също намали теглото на блокчетата Toblerone, продавани в Германия, като броят на триъгълните върхове намаля от 15 до 11.

Подобни „противоречия“ гарантираха на Toblerone безплатен маркетинг, като според съобщенията продажбите се повишиха въпреки предполагаемото възмущение сред клиентите. Барът се върна към оригиналната си форма през 2018 г.

Mondelēz, която притежава Toblerone от 2012 г., обяви миналата година, че от края на 2023 г. ще премести част от производството в завода си в Словакия, където произвежда и марката шоколад Milka, първоначално произведена в Швейцария.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст