Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
„Клиентите трябва да спрат да плащат 16 лв. за ориз със замразени зеленчуци, който им е предлаган за ризото", казва Севда Димитрова, победител във втория сезон на MasterChef
Питаме Севда и Никола от Ahora каква е успешната формула на това да създадеш ресторант с наистина добра кухня. И двамата отговарят: сезонни продукти. Защо? Те са по-вкусни и от бизнес гледна точка се намират на пазара на по-добри цени, когато са в сезон.
„Ако купуваш ягоди през май месец и ягоди през декември, цената ще е коренно различна. От бизнес гледна точка всички ресторанти купуват продукти, когато им е сезонът. Това е основата на кухнята, която правим ние“, казва Никола, а Севда допълва, че другото е базирано на фантазия, на вдъхновение и информация какво се случва на световната кулинарна сцена.
По думи на победителката от втория сезон на MasterChef Севда Димитрова хората идват в ресторанта, защото търсят провокация.
„Все повече за хората е важно не просто обстановката да е хубава и храната да е горе-долу хубава. Много ми се иска хората да спрат да се задоволяват с посредствена храна в местата за хранене, независимо дали са ресторант, бързо хранене или улична храна“, казва още Севда.
„Клиентите трябва да бъдат взискателни. Да спрат да плащат 16 лв. за ориз със замразени зеленчуци, който им е предлаган за ризото. Напоследък, за наше щастие, ги вълнува не само храната, но и да има някаква добавена стойност, когато отидат на ресторант да преживеят нещо“, добавя тя.
Двамата ресторантьори работят усилено върху това да предизвикват гостите в ресторанта си, затова още от второто меню на Ahora добавят „черна кутия“. Тя е много подобна на онази кутия с тайни продукти, която познавате от MasterChef. Когато хората си поръчат тази опция, те нямат представа какво ще им приготвят в кухнята.
Как работи?
„Клиентите идват, избират си напитка, сервитьорът казва мъж и жена на средна възраст. Тя не иска люто, той обича сурови меса, пият червено вино и ние решаваме на момента какво да им приготвим. Има вечери, в които това е много по-поръчвано от нещата в ала-картното ни меню. За мен е показателно, че хората искат не само да ги нахраним. Искат да има момента на изненда, момент на провокация, не просто да дъвчеш нещо, а мозъкът ти да поработи върху това, което ти е сервирано – независимо от начина, по който изглежда, вкусово или историята, която ти разказва сервитьорът докато ти го презентира“, казва Севда.
По думи на Никола визията на ресторанта е само 5% от всичко, а вкусът на храната е най-важното нещо, което си взимаш накрая с теб вкъщи – емоциите и усещането, които ти е създала храната.
„Ние сме ходили в заведения, в които интериорът е потресаващ, но храната е топ и ти се връщаш в тези заведения пак и пак“, добавя Никола.
По думи на двамата пътят към успеха на бранша е страната ни да изчисти имиджа си като място за алкохолен туризъм.
„На никого не му безразлично какво яде 3 или 5 пъти на ден. Храната е здраве и емоция“, добавя Севда.
А знаете ли какво си готви двойката вкъщи? Вижте във ВИДЕОТО!
Първата част от интервюто и как двамата са се запознали ВИЖТЕ ТУК
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови