Севда и Никола и какво се крие в "черната кутия" в ресторанта им (ВИДЕО)

„Клиентите трябва да спрат да плащат 16 лв. за ориз със замразени зеленчуци, който им е предлаган за ризото", казва Севда Димитрова, победител във втория сезон на MasterChef

 

Питаме Севда и Никола от Ahora каква е успешната формула на това да създадеш ресторант с наистина добра кухня. И двамата отговарят: сезонни продукти. Защо? Те са по-вкусни и от бизнес гледна точка се намират на пазара на по-добри цени, когато са в сезон.

Снимка: Евгений Милов

„Ако купуваш ягоди през май месец и ягоди през декември, цената ще е коренно различна. От бизнес гледна точка всички ресторанти купуват продукти, когато им е сезонът. Това е основата на кухнята, която правим ние“, казва Никола, а Севда допълва, че другото е базирано на фантазия, на вдъхновение и информация какво се случва на световната кулинарна сцена.

По думи на победителката от втория сезон на MasterChef Севда Димитрова хората идват в ресторанта, защото търсят провокация.

Снимка: Евгений Милов

„Все повече за хората е важно не просто обстановката да е хубава и храната да е горе-долу хубава. Много ми се иска хората да спрат да се задоволяват с посредствена храна в местата за хранене, независимо дали са ресторант, бързо хранене или улична храна“, казва още Севда.

Снимка: Евгений Милов

„Клиентите трябва да бъдат взискателни. Да спрат да плащат 16 лв. за ориз със замразени зеленчуци, който им е предлаган за ризото. Напоследък, за наше щастие, ги вълнува не само храната, но и да има някаква добавена стойност, когато отидат на ресторант да преживеят нещо“, добавя тя.

Двамата ресторантьори работят усилено върху това да предизвикват гостите в ресторанта си, затова още от второто меню на Ahora добавят „черна кутия“. Тя е много подобна на онази кутия с тайни продукти, която познавате от MasterChef. Когато хората си поръчат тази опция, те нямат представа какво ще им приготвят в кухнята.

Снимка: Евгений Милов
Как работи?

„Клиентите идват, избират си напитка, сервитьорът казва мъж и жена на средна възраст. Тя не иска люто, той обича сурови меса, пият червено вино и ние решаваме на момента какво да им приготвим. Има вечери, в които това е много по-поръчвано от нещата в ала-картното ни меню. За мен е показателно, че хората искат не само да ги нахраним. Искат да има момента на изненда, момент на провокация, не просто да дъвчеш нещо, а мозъкът ти да поработи върху това, което ти е сервирано – независимо от начина, по който изглежда, вкусово или историята, която ти разказва сервитьорът докато ти го презентира“, казва Севда.

Снимка: Евгений Милов

По думи на Никола визията на ресторанта е само 5% от всичко, а вкусът на храната е най-важното нещо, което си взимаш накрая  с теб вкъщи – емоциите и усещането, които ти е създала храната.

„Ние сме ходили в заведения, в които интериорът е потресаващ, но храната е топ и ти се връщаш в тези заведения пак и пак“, добавя Никола.

По думи на двамата пътят към успеха на бранша е страната ни да изчисти имиджа си като място за алкохолен туризъм.

„На никого не му безразлично какво яде 3 или 5 пъти на ден. Храната е здраве и емоция“, добавя Севда.

А знаете ли какво си готви двойката вкъщи? Вижте във ВИДЕОТО!

Първата част от интервюто и как двамата са се запознали ВИЖТЕ ТУК 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст