1 USD
1.82822 BGN
Петрол
Bitcoin
$60,080.8

NitroPack направи бързи 200 000 сайта

Корпоративни истории

Какво значение има скоростта на сайтовете днес? Огромно…

Михаил Стойчев има впечатляващ опит в предприемачеството. През 2011 г. с приятеля му от университета Георги Петров решават да захванат собствен бизнес. Създават цели 140 нови начинания, докато от тях извеждат две, които постигат впечатляващо развитие.

Платформата за маркетинг чрез съобщения SMSBump през 2020 г. беше купена от еднорога Yotpo за над 37 милиона долара, а двамата предприемачи насочиха усилията си към NitroPack. За да превърнат разработвания в България продукт в най-успешната платформа, помагаща на сайтовете да стават по-бързи.

Със 100 километра в час

„Ако влезем в доклада Core Vitals Technology Report, който генерира Google, и сравним NitroPack с другите технологии на пазара, ще видим, че нашият продукт се откроява с конкурентно предимство“, разказва Михаил Стойчев. „Това са официални данни, събирани от потребителите на Google Chrome и разликата между нашата платформа и останалите е повече от видима. Благодарение на него два пъти намаляваме обема на информация, който минава през мрежата и ускорява зареждането на страницата“. 

Но това не е всичко. „Докато в началото, когато стартирахме, фокусът ни беше в  скоростта на зареждане, сега я надграждаме с цялостно изживяване на посетителите във вашия сайт. Помагаме на бизнесите да отговарят на изискванията за Core Web Vitals – редица показатели, избрани от Google, които показват колко е ползваем един сайт“.

NitroPack дълго време е част от платформата за създаване на сайтове с отворен код OpenCart. Постепенно обаче екипът вижда, че има много по-големи възможности на всички платформи. Започват да я предлагат като SaaS продукт през 2019 г., разказва Михаил Стойчев.

„А през 2020 г. Google представиха Core Web Vitals, с идеята да измерват реалните изживявания на посетителите на уебсайтовете. Това е цялостна система, която събира много повече данни, добавиха конкретни измерители. Ние бяхме първата компания, която прегърна този подход и сменихме фокуса. Успяхме да приложим цялото си знание към тези изисквания“.

Бързи, смели, сръчни

Продуктът се разработва само от български софтуерни специалисти – екипът в момента е от 53 души, отскоро стартъпът има офис и в САЩ.

„В WordPress започнахме от нулата, а днес имаме близо 200 хиляди клиента. Целта е да достигнем до 1 000 000 активни сайтове през следващите 3 години“, не крие амбициите си предприемачът.

„Това, което ни отличава от останалите решения на пазара, е начинът, по който мерим скоростта на зареждане, а именно: през очите на посетителя“, обяснява още той. „Ние вярваме, че един сайт е бърз само тогава, когато гостите изживяват тази бързина. Фокусираме се върху данните, които Google Chrome споделя от реалните посетители. Така успяваме да намерим ефективно решение за бавните страници и това да помогнем на онлайн брандовете да увеличат продажбите си. Отличителна характеристика на NitroPack е иновацията. Технологията, с която оптимизираме шрифтове и изображения, постига драстично по-добри резултати от всички други“.

Скоростта на светлината

Неотдавна проектът получава впечатляващо признание – екипът е поканен на ежегодната конференция Google I/O, организирана от технологичния гигант. „Това определено ни показа, че се движим в правилната посока. Срещнахме се с компании като Disney, Bank of America, Cloudflare. В конференцията участваха 1500 души, а партньорите като нас бяха по-малко от 10%. Бяхме единствените българи и единственият продукт от нашия сектор“.

Предприемачът признава, че вече е получавал предложения за покупка на компанията, а този път вече му е познат от другото му успешно начинание. Но все пак с партньорите му решават да не тръгват по този път. „Защото вярваме, че можем да направим много по-мащабен бизнес. Че проблемът, който решаваме, е доста голям, а големите проблеми имат комплексни решения. Така искаме да направим NitroPack 2.0 – много проста платформа за хора, които не са програмисти. Да, изкушаващо е. Но не гледаме на всяко начинание от позицията на това какво да направим, за да го продадем“. 

Как ли Михаил и екипът избират именно тези две от всички 140 идеи, през които са преминали? „Водехме се от това коя от идеите според нас би имала най-голямо въздействие, така че да станем готина, устойчива компании, която може да работи с най-големите таланти в България. Търсехме идеите, които имат най-сериозен потенциал да създадат голям продукт и тези, по които лично сме най-запалени. След доста разговори установихме, че са именно тези две. Ако говорим за стартъпи, според мен по-малкото е повече. Понякога просто трябва да имаш една-две метрики плюс усета…“

Защо точно днес е най-подходящият момент да започнем свое начинание? Как да създадем повече и по-успешни български софтуерни продукти? Защо е толкова важна скоростта онлайн – и при сайтовете, и при вземането на решения?

Отговорите на Михаил Стойчев ще намерите в интервюто му за Дигитални истории.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии