
„Отключете живота в Америка“ за един милион долара
Тръмп въвежда „Златна карта“ за милионери и инвеститори в САЩ
От студентска стая до моден AI стартъп
В общежитията на Станфорд често се раждат идеи, които променят технологиите. Точно така започва и историята на Фийби Гейтс и София Киани, които превърнаха своята стая в малка лаборатория за стартиращи компании, пише Fortune.
Двете започват като случайно събрани съквартирантки, но бързо откриват обща страст – активизъм и бизнес. Кухнята им се превръща в дъска за мозъчни атаки, стените – в място за изрязани статии, а етажите – в импровизиран „офис“ за разговори с бъдещи клиенти. Темата, която постоянно изниква? Дрехите – онези, разпилени из стаята, и тези, които искат да купят.
Гейтс и Киани, запалени купувачи на винтидж и употребявани находки, осъзнават, че пазаруването онлайн е прекалено тромаво – сравняване на цени, отваряне на безброй табове, ръчно търсене. „Искахме нещо, което да пазарува вместо нас – бързо и без усилия“, казва Киани.
След като са отхвърлени от един курс по предприемачество, но приети в друг, момичетата печелят първото си финансиране – от Soma Capital и професор в Станфорд. Така се ражда Phia – търговски агент с изкуствен интелект, който улеснява пазаруването.
През 2023 г. основателките се преместват в Ню Йорк, а през април 2025 г. приложението и мобилното разширение Phia официално стартират. Днес то вече има над 500 000 потребители и повече от 5000 директни партньори марки.
Според данни на Fortune, Phia е набрала 8 милиона долара начално финансиране. Рундът се води от Kleiner Perkins и привлича впечатляващи инвеститори: Хейли Бийбър, Крис Дженър, Шерил Сандберг, Сара Блейкли (Spanx), Майкъл Рубин (Fanatics) и eBay Ventures.
„Американските потребители са ценово чувствителни и ориентирани към сделки. Phia отговаря точно на този момент“, коментира партньорката в Kleiner Perkins Ани Кейс.
Само в САЩ електронната търговия с дрехи надхвърля 200 милиарда долара годишно и расте бързо. Въпреки това, казва Киани, в последните десет години почти няма истински иновации в онлайн пазаруването. „Дълго време тази сфера се възприемаше като „хоби за момичета“. А истината е, че модната индустрия струва над 2 трилиона долара.“
Phia не е просто приложение, а жива лаборатория. Гейтс и Киани непрекъснато експериментират и тестват – с MVP, с нови функционалности, със срещи с десетки потребители всяка седмица. „Ние сме учени“, казва Гейтс. „Ако потребителите не харесват нещо, се връщаме на чертожната дъска и питаме: Защо? Как можем да го направим по-добре?“
Така, от една студентска стая, родена от хаоса на разпилени дрехи и амбициозни мечти, Phia се превръща в един от най-обещаващите AI стартъпи в модната индустрия.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Тръмп въвежда „Златна карта“ за милионери и инвеститори в САЩ
Вилата е била домакин на много световноизвестни личности
79-годишната дама е сред собствениците на баскетболния Далас Маверикс в НБА