dm България: 4 месеца след като сложим един продукт на рафта, не увеличаваме цената му

Корпоративни истории

Компанията обяви с колко оборот завършва годината

 

Един от най-големите ритейлъри у нас dm България обяви, че и тази година няма да осъществи „Черен петък“, а вместо това на 29 ноември, по време на вече традиционния си Giving Friday, ще дари 3% от оборота си за деня на звено „Майка и бебе“. Каузата, която компанията е избарала, предоставя временен подслон за родители и техните деца при нужда, както и психо-социална подкрепа.

Дрогерията обяви, че завършва финансовата 2023г./2024г. с оборот 397,7 млн. лв, което е ръст от над 28% спрямо предходната финансова година. Към 30 септември 2024 г. dm България разполага със 114 магазина в страната, като през последната година е отворила 7 от тях.

По думи на Андрей Петров, председател на борда на управителите на dm България, целта на компанията на нашия пазар вече не е толкова силна експанзия, чрез отваряне на нови магазини, защото това е типично за по-младите пазари.

Общият оборот за периода 2019-2024 г. на компанията на българския пазар е 2 081 млрд. лв.

Къде е България в сравнение с останалите магазини в групата?

Петров каза, че България е в ТОП 3 по развитие на оборота, но е далеч от върха на класацията на страните с най-голям оборот.

Веригата присъства на 12 пазара под шапката на dm Австрия и още два под управлението на dm Германия (Германия и Полша).

Общо концернът, в който присъства и българското подразделение, управлява 1947 магазина и отчита оборот от 5,25 млрд. евро, което е ръст от 16,5% през финансовата 2023 г./2024 г. спрямо предходната. Общо в компанията в 12-те държави работят 28 353 служители, от тях 1475 са в България.

Снимка: dm България

Близо 1,6 млн. клиенти пазаруват всеки месец в dm у нас, по данни на дружеството, като то отчита ръст в броя покупки с повече от един продукт.

„С идването си на българския пазар преди 15 години открихме свободна пазарна ниша като първи използвахме дрогерийния формат, с който запълнихме нуждата клиентите да ходят в 5-6 магазина, за да купят пелени и храни за бебетата си, козметика, парфюми и почистващи препарати“, каза Цонка Иванова-Терзиева, управител „Маркетинг и снабдяване“.

Ценова стабилност

По думи на Терзиева една от основните политики на компанията за запазване на ценова стабилност е, че е гарантирано, че щом един продукт попадне на рафтовете на магазините на компанията, то в следващите 4 месеца цената му няма да бъде увеличена.

Друго решение в тази посока е, че ритейлърът решава да постави устойчивите продукти на рафтовете до конвенционалните, като ги обозначи със зелен етикет, за да видят потребителите, че цените им са сходни и да направят своя избор коя козметика или продукт да използват.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст