Вече и в България: Какво представляват електронните етикети с цени в магазините?

Технологии

Представете си как един програмист стои на бюрото си в Австрия и променя цените на българските ябълки в цялата страна

Електронните етикети за рафтове са малки устройства, захранвани с батерии електронни хартиени дисплеи (подобни на електронните четци), които представят информация за продукта и цените на ръба на рафта, замествайки хартиените етикети. Те използват безжична технология, за да се свържат с централен хъб, за да формират  мрежа за ценообразуването в много магазини на една верига едновременно.

Представете си как един програмист стои на бюрото си в Австрия, знае, че българските ябълки трябва да струват 3,00 лв. за килограм днес и само с няколко клика променя цените, както на касите, така и върху електронните табелки на веригата в цяла България, посредством клауд.

Исторически погледнато, ценообразуването на дребно често има грешки, трудоемки хартиени етикети с цени и ръчни процеси, които понякога се изпълняват по няколко пъти на ден. Със сигурност поне веднъж ви се е случвало някой по погрешка да се сложил грешен етикет. Електронните етикети на рафтове помагат на физическите магазини напълно да автоматизират ценовите стратегии, за да покажат точната цена в точния момент и да позволят безпроблемната търговия на дребно.

Опитът на купувача на ръба на рафта е едно от най-критичните неща, които имат значение за покупката, когато се чуди дали да предпочете един продукт пред друг.

Такива етикети вече изпробват веригите Lidl, Aldi, Tesco и Sainsbury’s.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст