Българската FoxCrop стъпва на пазaра в Бразилия: Ще свързва ресторанти и производители

Корпоративни истории

Тримата основатели имат над 50 години комбиниран опит в разработването на софтуер

 

Да откриеш свободна пазарна ниша на пазара в момента е всичко друго, но не и късмет. Много стартиращи компании у нас, особено след пандемията, подхождат предпазливо, най-вече, когато избират да се развиват в сферата на ресторантьорския бизнес и ХоРеКа. През 2021 г. Стефан Желязков, Димитър Димитров и Симеон Василев правят изключително смел ход, когато решават да създадат FoxCrop. 

Идеята се ражда от желанието да създадат връзка между традиционното земеделие и дистрибутиране на храни и технологии, давайки му директна връзка с ресторантите и магазините.

"Искахме да счупим стереотипа, че дигитализацията е трудно постижима за малки и средни предприятия в България, именно в първите сигнали за узряването на пазара. Имаме над 50 години комбиниран опит в разработването на софтуер и в ресторантьорската и агри индсутриите и беше лесно да направим заключение за нуждата на продукта. Пазарът е не само недигитализиран ами и силно фрагментиран, което води до доста пречки в набавянето на продукти и за двете страни", казват основателите на компанията. 

Снимка: FoxCorp
 

Какво представлява услугата и как работи?
FoxCrop е комбинация между SaaS платформа и борса (от англ. marketplace), която дигитализира целия верига за доставка на пресни, а и пакетирани храни и суровини между бизнеси. Нашето решение улеснява комуникацията между фермери, производители и ресторантьори, като предлага инструменти за управление на количества, показване на продукти, поръчки, доставки и фактуриране. Това не е просто софтуер, това е двигател за растеж и ефективност, позволяващ на всеки участник по веригата да спести време и ресурси, като същевременно увеличава своята видимост на пазара. Така потребителите нямат нужда да използват различни ERP системи за складови наличности или отделен софтуер за фактуриране или пък да си създават собствен сайт за поръчки. Всичко е на едно място, като това позволява и допълнителни маркетингови инструменти като реклами, селектиране на групи клиенти и т.н.

Дигитализирани ли са българските фермери и как ги убедихте да се включат?
Да, има много голямо предизвикателство с ниското ниво на дигитализация в България. За жалост сме най-ниско в графиката в Европа по технологична "образованост", но ние гледаме на това като на възможност, а не като на препятствие. Чрез индивидуални срещи, демонстрационни сесии и успешни истории на наши клиенти, успяхме да променим перспективата за цифровите технологии в положителна насока. Има още какво да се желае, но подходът ни със силни партньори показва, че дигитализацията не само е достъпна, но и критично важна за успеха на малките и средни бизнеси и в ХоРеКа и в Агри сектора.

 

Кой може да използва платформата?
FoxCrop е създаден с мисълта за всички участници в хранителния сектор - от малки семейни ферми до големи производители и дистрибутори, ресторанти и дори кетъринг компании. Нашата цел е да направим платформата максимално достъпна и лесна за използване, така че всеки, който желае, да оптимизира своята дейност и да намери нови пазари, може лесно да се присъедини към нашата растяща общност.

Какви са следващите ви стъпки и накъде искате да се развивате?
Имаме известен успех в България, но все още сме под бета версия и текат различни тестове относно разработването на допълнителни функционалности. Събрахме достатъчно информация и валидирахме хипотези, за да се насочим към по-глобални пазари. Въпреки че мисията в България ще продължи, в момента основният ни фокус е разширяване на нашите хоризонти.

От няколко месеца насам на картата е Бразилия. Имаме много солидни партньори там, с които проучваме възможностите и в момента текат тестове за старт. Планът ни за разширяване в Бразилия е не просто стратегически ход, а признание за глобалната потребност от дигитална трансформация в индустриите. Бразилия е огромен пазар и четвъртата най-бързо развиваща се дигитална икономика в света. Засега всичко, изглежда обещаващо, като след няколко технологични промени, съобразени с бразилския пазар, се надяваме да се радваме на първи клиенти в Q3 тази година.

Ние сме посветени на мисията си да демонстрираме, че дигитализацията е ключът към отварянето на нови пазари и устойчив растеж. Призоваваме всеки в България да разгледа как FoxCrop може да помогне в тяхните бизнес процеси. Именно обратната връзка и по-бързата усвояемост на продукта намаляват предизвикателствата. 

Защо точно Бразилия, а не съседските страни?
Когато става въпрос за експанзия на чужди пазари е важно да вземем предвид много фактори. Фрагментиран ли е много пазара? Какво е нивото на дигитализация на потребителите? Каква е инфраструктурата на държавата и т.н.

Бразилия е държава, която се развива дигитално с нечувани темпове, а и правителството работи много засилено в тази насока. Наложени са и утвърдени лесни и ефективни методи за междубанково разплащане както между бизнеси така и между крайни клиенти. (т.нар. open finance) над 92% от популацията използва мобилни разплащания. Мащабите са големи, а с това и разходите на малки средни предприятия биха били много високи, за да могат да функционират нормално и оптимално. На база на всички тези фактори и още проучване между потенциални клиенти си доказахме и колко добре сме се справили с универсалността и адаптивността на нашето решение.

Показателно е, че въпреки различията в аграрните сектори и пазарните нужди, FoxCrop успява да предложи ценни решения и да създаде значителна добавена стойност за своите потребители, независимо от географското им местоположение. Усилено работим и към внедряването на нова визия на платформата и постепенно функционалости с изкуствен интелект, така че бъдещето ни разрастване и на други пазари ще бъде още по-ефективно. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст