Великолепно Ferrari Coupé от 1958 г. на Анджелина Джоли отива на търг
Автомобилът е един от само 353-те екземпляра на Grand Tourer, проектиран от Pininfarina
Разказваме ви историята на Моника и Емил Шекерджийски от Networking Premium and Coworking и как един чужденец си пробива път на българската бизнес сцена
„Ако една жена не става за твой служител, то тя не става и за твоя жена“.
Думите изрича Моника - половинката на Емил Шекерджийски - нашите главни герои в днешната история.
"Това е може би някаква еврейска мъдрост", допълва Моника.
Ние, разбира се, не можем да сме сигурни, че хората в бизнеса разбират по този начин любовта, но със сигурност, това е основата на историята на Моника и Емил Шекерджийски, собствениците на една от най-големите мрежи с места за споделени работни пространства Networking Premium and Coworking.
Любов и споделени пространства
Всичко за тази двойка, която ще ви представим в първия епизод от темата ни „Двойките в бизнеса“ в най-романтичният месец, започва преди няколко години на едно събитие в новооткрития обект на Емил, когато съвсем случайно се появява Моника и любовта и работата се смесват завинаги.
„Докато миех чиниите по време на събитието, скъсявайки дистанцията, исках да я питам въпроси и да получа автентичен отговор. Тя ми отговаряше на въпросите и всеки отговор беше 10 от 10. Всичко, което исках да чуя, тя го отговори без да знае, че аз съм шефът“, разказва Емил пред камерата на bTV Бизнес Новините, а Моника потвърждава, че изобщо не е предполагала, че това е интервю за работа.
Оказва се, че тя отговаря на най-важните качества, които той търси в една жена: да бъде трудолюбива, да знае как работи светът, да знае как да управлява.
„Това са нещата, които я питах, но я питах като служител. Всички въпроси бяха като за служител. Тогава аз си търсех и партньори, защото бях нов в България и знаех, че е по-лесно да се работи, когато имаш локални партньори. Търсех някой повече от служител. Не като жена, търсех ги като потенциален партньор в работата, а то стана „партньор в работата и партньор в живота“, разказва Емил.
Само три дни отнема и на двамата да осъзнаят, че работата не е единственото, което ги свързва.
„Беше 5 сутринта. Тогава той се появи вкъщи. Не говореше добре български и каза нещо развалено: „Нашата романтика няма да пречи на нашата работа“. Това много ме шокира. Беше затегнат с една риза на врата с два размера по-малка и дойде с електрическия скутер. Никога няма да забравя колко беше притеснен“, казва Моника.
„По дрехите посрещат, по ума изпращат“
Емил Шекерджийски идва в България от Израел, за да прави бизнес, само с една раница, защото се оказало, че куфарът струва повече от билета.
„Дойдох за една сутрин. Отворих там коуоркинг и на следващата сутрин в 6 сутринта пътувах към България. Нямах много дрехи тогава. Бях с леко скъсани дрехи, изглеждах по-скромно. И до ден днешен ги имам тези скъсани дрехи“, казва Емил. „Не слагам толкова много приоритет върху дрехите. По принцип в Израел, ако видите CEO (главен изпълнителен директор) на компании, и те се обличат със скъсани дрехи. Това означава: „Дрехите нямат значение“. Но тук в България не е така. Тук те съдят според това как си облечен, как изглеждаш. Много пъти е пълна лъжа. Колкото е по-лъскав човекът, колата облеклото – толкова бизнесът не върви“ добавя той.
Да се влюбиш в колега – как го възприема екипът
Моника разказва, че всички от екипа бързо свикват с промяната в отношенията им.
„Нашият бизнес е доста семеен. Дори отношенията между нас и клиентите – всичко е доста неформално и няма никакви притеснения. Можете да видите, че тук в напия коуъркинг хората водят домашни любимци, идват с децата си, идват с половинките си, така че това не е било шок за никого. Много от хората се срещат тук и се запознават помежду си“, казва Моника и се оказва, че те не са единствената двойка в екипа.
Една от главните идеи на това място е хората да се чувстват повече като в дом, а не като в офис. Дори целият екип прекарва и времето си извън работа заедно и през лятото прави дълго общо пътуване с кораб, като Моника и Емил гордо заявяват, че никой не се е скарал помежду си на тази почивка… освен тях двамата, което е стандартно за едно семейство.
Двамата не разделят живота си в офиса от лични и дори казват, че правят най-голямата си оперативка вкъщи вечер като си легнат и вършат най-важната част от работата си вечер.
А сега накъде?
Като изключително любопитни по отношение на бизнеса, питаме двамата какви са най-големите им предизвикателства с коуъркинг пространствата в момента.
По думи на Емил хората вече не използват коуъркингите само, за да работят, защото работата могат да я свърша и вкъщи и дори по-добре без някой да ги разсейва. Те идват, за да се социализират, да видят други хора, да се развиват, да намерят клиенти и инвеститори.
„Офисът в бъдеще ще се използва повече като развлечение. Ще ходите в офиса за кеф и да се видите с хора. Ние се опитваме да обърнем нашите офиси в яки места, на които отиваш, не само за работа, а в следващото ниво и място за живеене“, казва Емил.
Идеята му за развитие на бранда включва пространства за живеене са малка лична баян и тоалетна и всичко останало да са споделени уреди за пране, кухня и други неща.
„Бъдещето е и споделен живот“, казва той.
Идеята им е на път да се сбъдне в Банско, с покупката на компания-конкурент, която в момента интегрират в техните операции. По думи на Емил там вече има изградено комюнити, на което ще се опитат да изградят подобно споделено живеене. Оказва се, че в момента Банско е топ хъб за дигитални номади в Европа и всеки пътуващ специалист има в картата си този град като опция.
„В момента 10% от хората, които живеят в Банско са дигитални номади. Това е велико постижение. Ние много пъти искахме да влезем в Банско, но не искахме да се конкурираме с тях, защото те са го създали. Най-добрият вариант беше да ги купим, да им оставим малък дял и да започнем да го надграждаме с допълнителни услуги“, добавя той.
Гледайте още във ВИДЕОТО какво е да работиш с половинката си и кога се очаква идеята за Банско да заработи с пълния си капацитет!
Автомобилът е един от само 353-те екземпляра на Grand Tourer, проектиран от Pininfarina
За какво харчим по-малко?
Земеделците продават на ниски цени, каза Николай Киров