„Ние не сме Дисниленд": Възмущение в Рим заради „гладиаторските“ битки на Airbnb в Колизеума
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Едно пътуване в бъдещето (ЧАСТ 1)
Признаваме си, че за първи път попаднахме на този проект, почти като от света на Жул Верн, в социалните мрежи на Световния икономически форум. Да, една малка българска компания със само 7-8 служители успява да спечели вниманието на влиятелната организация със своя проект за екологичен транспорт, представен и условно „построен“ над улиците на София.
Основателят на Half Company и създател на проекта Halfgrid - архитектът Мартин Ангелов ни чака в дизайнерското си студио, докато само на няколко метра до нас, в подземието, неговите колеги работят върху също толкова интересен начин за придвижване на нов вид колело. От време на време само чуваме леко почукване на инструменти и сякаш сме попаднали в „златна мина“ от много идеи.
Tези хора не чакат бъдещето да дойде, те са от онези предприемачи, които предпочитат да го създадат. Без претенции, костюми и направо в производствената база вече мислим за по-доброто бъдеще.
Но какво е Halfgrid?
Това е мрежа от автономни кабинкови лифтове, които транспортират хора и стоки в града. Някога представяли ли сте си, че можете да пътувате в София над главите на останалите?
Halfgrid е предложение за транспортна система за целия град, която използва изкуствен интелект (AI) за преместване на окачени капсули до определеното им място.
Тя работи като „напълно автономна транзитна система за хора и стоки, работеща на отделен слой над земята и базирана на възможно най-малката единица – индивидуална капсула с размер на човек.
Базираните в София дизайнери не са работили по инфраструктурен проект от такъв мащаб преди, въпреки че са оживили предишната си концепция – система от издигнати велосипедни алеи, поддържани на стоманени кабели – като туристически атракции в България и Филипините.
Ангелов вярва, че Halfgrid може да промени играта за градовете, които страдат от задръствания по пътищата и, че прокетът макар и във фаза на идея, може да се осъществи дори в България при желанието на някой град да опита.
За разлика от традиционната въжена линия, системата използва статични кабели. Вместо това капсулите се движат по стоманени въжени линии, което означава, че всяка единица може да пътува свободно по различни маршрути.
Централизирана AI система контролира движенията на всички капсули. Роботизирани устройства ги носят по линията, докато други улесняват качването и слизането.
Но не всичко е на всяка цена!
Основателят на Half Company вярва във възможността подобен проект да има истинска реализация, но все пак го приема и като начин да предизвика самия себе си и екипа си да експериментират повече и да мислят нестандартно и ирационално. Защото всеки експеримент ги отвежда на ново ниво.
„Дори експериментално, ако се пусне една отсечка от единия край на града – до другия, може да покаже дали тя ще се използва адекватно. Аз предполагам, че ако това нещо тръгне, тя ще е във фаза прототип и самият процес ще покаже дали това е утопия или не и дали наистина ще бъде полезно“, казва Мартин.
„Идеята с екологичността е на принципа, че всяко нещо се използва точно, когато трябва. Тоест, когато човек направи едно пътуване, капсулата остава свободна за друг човек, който ще я използва. В днешно време колите просто стоят и чакат в градовете и заемат място“, добавя той.
Вижте как ще се построи и колко може да струва подобен проект във ВИДЕОТО!
Ето и другите проекти на компанията:
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Данните на комисията по стоковите борси и тържищата показват още, че килограм краве сирене струва 11.39 лв, а кашкавал "Витоша" 17.23 лв.