1 USD
1.88006 BGN
Петрол
77.04 $/барел
Bitcoin
$103,784.0

Предприемачът, който създаде чорапогащник от материал за бронежилетки (ВИДЕО+СНИМКИ)

Колко струва дълготрайният чорапогащник?

Всяка жена се е сблъсквала с чорапогащници, които се късат още при първото обличане. Освен, че създават проблеми с облеклото, всяка година милиарди чифта дамски чорапогащници се озовават на сметищата, причинявайки огромни щети на планетата. С един куршум млад предприемач от Канада успява да създаде изключително здрава и щадяща природата алтернатива.

Раждането на идеята

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

През 2017 г. Катрин Хомут търси материал за производството на дълготраен прозрачен чорапогащник, който да не се къса толкова лесно, колкото обикновено се случва. Тя поръчва десетки различни влакна, които тества, като ги увива около пръстите си и се опитва да ги разкъса. След няколко провала, най-накрая тя открива материал, който е практически неразрушим. Това е полиетилен със свръхвисоко молекулно тегло, който се използва за бронежилетки заради изключително плътната си структура. Идеята за създаването на накара Sheertex й хрумва за първи път преди седем години.

„Когато се заинтересувах от чорапогащниците, реших да го потърся в Google, да разбера, че някой вече го е направил, и след това да премина към нещо друго.“ Вместо това, казва тя, тя осъзнава, че не е имало почти никакви иновации, откакто найлонът е изобретен през 30-те години на миналия век.

След като открива правилния материал за продукта си, решава да кръсти компанията Sheertex. Тя звъни няколко пъти на разпространители и ги моли да й изпратят материал.

„Най-накрая получих една макара с влакно, която ми струваше 2000 долара“, казва тя пред Forbes. „Изпратих го до фабрика в Китай и получих обратно гневно съобщение, че материалът е унищожил техните машини.“

След като чупи машините на производителя, тя отваря малка изследователска лаборатория в Торонто. Въпреки че нейните чорапогащници не са биоразградими, нито обикновените чорапогащи, които обикновено са изработени от найлон и еластан. Следователно най-голямата им привлекателност е издръжливостта.

„Всичко започва с издръжливостта“, казва тя. „Ако един продукт не може да издържи, той никога няма да бъде устойчив.“

Колко струва производството?

Първоначално производството струва 50 долара за чифт, което прави чорапогащниците изключително ограничен продукт. Хомут намалява разходите, като накара Sheertex да започне да произвежда собствени влакна. Фирмата разполага и със собствена лаборатория за разработване и изпитване на материали.

„Миналата година намалихме производствените разходи до 12,50 долара за чифт“, казва тя. „След две години очакваме да бъде по-близо до 2,50 долара.“ Продажната цена варира от 19,99 долара за обикновен чифт черен прозрачен чорапогащник в H&M до 99 долара за новия микромрежест чорапогащник директно от Sheertex.

Дълготраен чорапогащник

Началото е било трудно за 34-годишната Хомут, но накрая тя успява да представи продукт, който издържа 10 пъти по-дълго от традиционните материали, от които се правят чорапогащниците. Разширяването на бизнеса е трудно за Хомут. Приходите спадат, след като тя преминава от продажба директно от уебсайта си към подписване на договори с търговци на дребно като H&M , Costco и QVC . Тя очаква приходите да се възстановят и да достигнат 70 милиона долара през 2025 г.

Сега SRTX , компанията зад марката Sheertex, работи за разширяване на производството извън чорапогащниците към други материали, включително водоустойчив материал, който не съдържа токсичните "постоянни" химикали или PFAS, които са били използвани от години във всичко - от дъждобрани към туристически обувки

За да постигне това, компанията е събрала общо 143 милиона долара от инвеститори, сред които H&M и  фокусираната върху устойчивостта инвестиционна фирма ArcTern Ventures. Стойността на компанията по време на събирането на инвестициите е оценена на 350 милиона долара. SRTX също построи нов голям завод в Монреал по-рано през 2024 г., за да отговори на търсенето.

Нуждата от иновации

Компанията произвежда в Канада, като повечето от продажбите идват от САЩ. Точно затова Хомут следи с голям интерес разговорите за евентуално въвеждане на митата на Тръмп .

„Това със сигурност е причина за безпокойство за нас“, казва тя и добавя, че й е трудно да прецени как да се държи на фона на тази несигурност.

Целта на SRTX е да достигне 30 милиона чифта чорапогащи до 2027

Какво следва?

SRTX планира да започне работа върху други устойчиви материали, започвайки с нетоксичен, водоустойчив материал, известен като Watertex . Те са насочени към бански костюми и казват, че тестовете на трети страни са показали, че техният продукт изсъхва два пъти по-бързо от банските костюми на три конкурентни марки. Друга технология, върху която работят, е за нетоксични водоустойчиви покрития, които биха могли да заменят базираните на PFAS.

Това е потенциално огромен пазар, особено във време, когато Европа, както и регулаторите в Калифорния, предприемат все по-строг подход към тези токсични химикали. Grand View Research изчислява, че пазарът на водоустойчив дишащ текстил в момента възлиза на 2 милиарда долара и расте с темп от 5,9 процента годишно. Компанията също така проучва други потенциални нови материали, включително рециклируем заместител на спандекс, наречен Elasta.

„Променяме бизнеса по доста драматичен начин“, казва Хомут. — Това е по-скоро въпрос на технология.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации