БНБ пуска възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
На новата практика, ще бъде дадено начало през 2023г.
Във Франция автомобилистите, които редовно качват други пътници по пътя им за работните места, ще получат бонус от 100 евро през 2023 г., обяви днес правителството, цитирано от "Франс прес" и БТА.
Идеята за бонуса възникна през 2019 г. правителството иска да даде нов тласък на тази практика, която ограничава задръстванията и замърсяването.
"Този по-висок бонус цели да насърчи водачите да прибягват към споделено пътуване", подчерта министърката на енергийния преход Аниес Пание-Рюнаше.
"Освен положителното влияние на тази мярка върху климата, това е и отговор за по-високата цена на горивата", допълни министърката.
Как ще работи системата?
Този бонус ще се изплаща само на новорегистрираните потребители на платформите за споделено всекидневно пътуване (при пътувания на по-малко от 80 километра), като 25 евро ще се изплащат при първото пътуване и допълнителни 75 евро, ако са осъществени 9 пътувания през идните три месеца.
Друг бонус от 100 евро ще се изплаща кумулативно на водачи, осъществили три пътувания на дълго разстояние.
Тези минимални суми ще се изплащат директно от платформата за споделено пътуване, която ще фиксира подробностите. Бонусът би могъл да бъде изплатен и под формата на ваучери.
Целта е пътуванията да нараснат от 900 000 месечно към днешна дата до 3 милиона за няколко години. Имайки предвид , че около 60 милиона седалки в автомобилите остават празни всеки ден, утрояването на броя на хората ще помогне да се избегне емитирането на 4,5 млн. тона въглеродни емисии годишно, според транспортното министерство.
У нас
Българските власти направиха няколко стъпка в посока контрол и забрана за споделеното пътуване. У нас тази практика, ако се извършва често, се разглежда по-скоро като част от сивата икономика.
Липсата на държавно регулиране и данъчно облагане са част от причините за бума на споделената икономика в световен план през последните години, пише Десислава Николова от Института за пазарна икономика. Според нея дори да е верен аргументът, че сайтовете за споделено пътуване реално се използват от превозвачи в сивия сектор, реакцията на властите към тези нови форми на икономически отношения илюстрират тяхната неспособност да влязат в крак с новата икономика.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството