Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Хакерите са получили достъп до генетична информация на 6,9 млн. души, които са си правили от популярните тестове за потекло
Великобритания и Канада ще разследват компанията за генетични тестове 23andMe за нарушение на сигурността на данните през октомври 2023 г.
Хакери са получили достъп до генетична информация на 6,9 милиона души, която в някои случаи включва родословни дървета, години на раждане и географски местоположения, казва BBC.
Едно от нещата, които съвместната работна група ще разследва, е дали са били въведени адекватни предпазни мерки за защита на тези данни.
Откраднатите през октомври данни не включват ДНК записи.
Компанията 23andMe е гигант в разрастващата се индустрия за проследяване на предци и родословни линии, предлагащ генетични тестове от ДНК с подробна разбивка на произхода. Комплект за такъв тест на същата компания може да се поръча и в България.
Наша проверка показва, че цената на тези тестове в България започва от 216,81 лв. до 417 лв. в зависимост какво точно от потеклото си искате да знаете. Пробата се взима в домашни условия и се изпраща обратно във Великобритания за тест.
Самата компания не е била хакната, а по-скоро престъпниците са влезли в около 14 000 индивидуални акаунта, или 0,1% от клиентите, като са използвали данни за имейл и парола, разкрити преди това при други хакове.
Престъпниците са изтеглили не само данните от тези акаунти, но и личната информация на всички други потребители, към които са имали връзки в родословните дървета на уебсайта.
По това време 23andMe каза, че е информирал засегнатите клиенти и ги е накарал да променят паролите и да актуализират защитата на акаунта.
Според Службата на комисаря по информацията на Великобритания, данните, съхранявани от 23andMe, „могат да разкрият информация за дадено лице и членове на семейството му, включително за тяхното здраве, етническа принадлежност и биологични връзки“.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб