240 000 фалшиви кукли „Labubu“ са конфискувани на границата с Обединеното кралство
Подобни стоки, доставяни от организирани престъпни групи, обикновено се унищожават
Въпреки критиката рекламата генерира над 200 милиона долара
„Гените се предават от родителите на потомството, често определяйки черти като цвят на косата, личност и дори цвят на очите. Моите дънки са сини.“
Най-новата рекламна кампания на American Eagle, озаглавена „Сидни Суини има страхотни дънки“, предизвика бурна реакция онлайн. Участието на звездата от „Еуфория“ в тесен потник привлече вниманието, но истинската вълна от реакции дойде от задкулисния подтекст. Играта на думи (jeans/genes – дънки/гени) изглежда безобидна, но много потребители я възприеха като зловещо намигване към расова генетика и естетически идеали с дълбоко проблематично минало, съобщава CNN.
Някои зрители веднага направиха връзка между фразата за „гени“ и външния вид на Суини, която е с руса, със сини очи и фини черти. В контекста на американския дебат за генетиката и идентичността, тази реклама прозвуча на моменти тревожно. Само преди година Доналд Тръмп свърза „лошите гени“ с престъпността сред имигрантите, а сега тази реторика изглежда се прокрадва в лъскави маркетингови кампании.
Това, което медиите почти пропуснаха, е как една-единствена рекламна кампания с красивo лице генерира над 200 милиона долара ръст в пазарната капитализация на American Eagle за една нощ.
Докато мнозина обсъждаха културните аспекти на рекламата, други анализатори повдигнаха по-дълбок въпрос: А дали не става въпрос за финансов инженеринг, прикрит като креативна кампания?
През май 2025 г. American Eagle оттегли официалните си финансови прогнози, посочвайки „макроикономическа несигурност“ и очакван спад на приходите с 5%, пише Inc.com. Компанията отчете оперативна загуба от 85 милиона долара за първото тримесечие, а брутният марж се срина от 40,6% на 29,6%. И изведнъж – една реклама. Един потник. И 28% скок в цената на акциите. Случайност? Или стратегия?
Слоганът „Сидни Суини има страхотни дънки“ изглежда създаден, за да провокира и да стигне до повече хора. Той е лесен за споделяне, подхранващ меме културата. Това, според някои анализатори, не е било насочено към потребителите, а към алгоритмите и трейдърите.
Подобно на ефекта от GameStop и WallStreetBets, много дребни инвеститори скочиха на борсата, купувайки акции, водени от FOMO (страх от изпускане), а не от реална стойност.
Но за разлика от GameStop, при American Eagle няма „short squeeze“. Всичко е основано на едно рекламно видео и малко културен шум.
Възможно ли е American Eagle да използва тази кампания не толкова за да продаде дънки, а за да се продаде самата компания? Социалният шум създава илюзия за културна релевантност, акциите скачат, а стойността изглежда по-привлекателна пред евентуални купувачи.
С активна Gen Z база и разпознаваемост на марката, AEO би била апетитна хапка за по-голям ритейл гигант или частен инвестиционен фонд.
Това не е прецедент. Abercrombie & Fitch, Victoria’s Secret, GoDaddy – всички те използваха провокации, когато бизнесът им се сриваше. Понякога работи краткосрочно. Дългосрочно? Не толкова. След като Ричард Диксън пое управлението през 2023 г., той не заложи на шумни кампании, а върна бранда към корените му – реални дрехи за реални хора. И резултатите дойдоха: ръст на продажбите и рекордни маржове за последните две десетилетия.
И макар да изглежда, че "сексът отново продава", реалността може би е по-цинична - финансите продават, а маркетингът просто прави шоуто.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Подобни стоки, доставяни от организирани престъпни групи, обикновено се унищожават
Досега потребителите, които искаха нов Gmail адрес, бяха принудени да създават изцяло нов акаунт
Според комисията, готвенето в Италия надхвърля ежедневната хранителна необходимост