1 USD
1.71504 BGN
Петрол
67.78 $/барел
Bitcoin
$114,513.0

Рекламната кампания, която предизвика хиляди критики и вдигна акциите с 28%

Въпреки критиката рекламта генерира над 200 милиона долара

„Гените се предават от родителите на потомството, често определяйки черти като цвят на косата, личност и дори цвят на очите. Моите дънки са сини.“

Най-новата рекламна кампания на American Eagle, озаглавена „Сидни Суини има страхотни дънки“, предизвика бурна реакция онлайн. Участието на звездата от „Еуфория“ в тесен потник привлече вниманието, но истинската вълна от реакции дойде от задкулисния подтекст. Играта на думи (jeans/genes – дънки/гени) изглежда безобидна, но много потребители я възприеха като зловещо намигване към расова генетика и естетически идеали с дълбоко проблематично минало, съобщава CNN.

Мрачен подтекст зад дънките

Някои зрители веднага направиха връзка между фразата за „гени“ и външния вид на Суини, която е с руса, със сини очи и фини черти. В контекста на американския дебат за генетиката и идентичността, тази реклама прозвуча на моменти тревожно. Само преди година Доналд Тръмп свърза „лошите гени“ с престъпността сред имигрантите, а сега тази реторика изглежда се прокрадва в лъскави маркетингови кампании.

Маркетинг или финансова маневра?

Това, което медиите почти пропуснаха, е как една-единствена рекламна кампания с красивo лице генерира над 200 милиона долара ръст в пазарната капитализация на American Eagle за една нощ.

Докато мнозина обсъждаха културните аспекти на рекламата, други анализатори повдигнаха по-дълбок въпрос: А дали не става въпрос за финансов инженеринг, прикрит като креативна кампания?

Финансова предистория

През май 2025 г. American Eagle оттегли официалните си финансови прогнози, посочвайки „макроикономическа несигурност“ и очакван спад на приходите с 5%, пише Inc.com. Компанията отчете оперативна загуба от 85 милиона долара за първото тримесечие, а брутният марж се срина от 40,6% на 29,6%. И изведнъж – една реклама. Един потник. И 28% скок в цената на акциите. Случайност? Или стратегия?

Меме маркетинг или Уолстрийт трик?

Снимка: American Eagle/ Aerie

Слоганът „Сидни Суини има страхотни дънки“ изглежда създаден, за да провокира и да стигне до повече хора. Той е лесен за споделяне, подхранващ меме културата. Това, според някои анализатори, не е било насочено към потребителите, а към алгоритмите и трейдърите.

Подобно на ефекта от GameStop и WallStreetBets, много дребни инвеститори скочиха на борсата, купувайки акции, водени от FOMO (страх от изпускане), а не от реална стойност.

Но за разлика от GameStop, при American Eagle няма „short squeeze“. Всичко е основано на едно рекламно видео и малко културен шум.

Възможно ли е American Eagle да използва тази кампания не толкова за да продаде дънки, а за да се продаде самата компания? Социалният шум създава илюзия за културна релевантност, акциите скачат, а стойността изглежда по-привлекателна пред евентуални купувачи.

С активна Gen Z база и разпознаваемост на марката, AEO би била апетитна хапка за по-голям ритейл гигант или частен инвестиционен фонд.

Нещо старо, нещо ново

Снимка: American Eagle/ Aerie

Това не е прецедент. Abercrombie & Fitch, Victoria’s Secret, GoDaddy – всички те използваха провокации, когато бизнесът им се сриваше. Понякога работи краткосрочно. Дългосрочно? Не толкова. След като Ричард Диксън пое управлението през 2023 г., той не заложи на шумни кампании, а върна бранда към корените му – реални дрехи за реални хора. И резултатите дойдоха: ръст на продажбите и рекордни маржове за последните две десетилетия.

И макар да изглежда, че "сексът отново продава", реалността може би е по-цинична - финансите продават, а маркетингът просто прави шоуто.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

 

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук