
Apple продава три милиарда iPhone-а
Продажбите на iPhone е отбелязват двуцифрен ръст през третото тримесечие
Въпреки критиката рекламта генерира над 200 милиона долара
„Гените се предават от родителите на потомството, често определяйки черти като цвят на косата, личност и дори цвят на очите. Моите дънки са сини.“
Най-новата рекламна кампания на American Eagle, озаглавена „Сидни Суини има страхотни дънки“, предизвика бурна реакция онлайн. Участието на звездата от „Еуфория“ в тесен потник привлече вниманието, но истинската вълна от реакции дойде от задкулисния подтекст. Играта на думи (jeans/genes – дънки/гени) изглежда безобидна, но много потребители я възприеха като зловещо намигване към расова генетика и естетически идеали с дълбоко проблематично минало, съобщава CNN.
Някои зрители веднага направиха връзка между фразата за „гени“ и външния вид на Суини, която е с руса, със сини очи и фини черти. В контекста на американския дебат за генетиката и идентичността, тази реклама прозвуча на моменти тревожно. Само преди година Доналд Тръмп свърза „лошите гени“ с престъпността сред имигрантите, а сега тази реторика изглежда се прокрадва в лъскави маркетингови кампании.
Това, което медиите почти пропуснаха, е как една-единствена рекламна кампания с красивo лице генерира над 200 милиона долара ръст в пазарната капитализация на American Eagle за една нощ.
Докато мнозина обсъждаха културните аспекти на рекламата, други анализатори повдигнаха по-дълбок въпрос: А дали не става въпрос за финансов инженеринг, прикрит като креативна кампания?
През май 2025 г. American Eagle оттегли официалните си финансови прогнози, посочвайки „макроикономическа несигурност“ и очакван спад на приходите с 5%, пише Inc.com. Компанията отчете оперативна загуба от 85 милиона долара за първото тримесечие, а брутният марж се срина от 40,6% на 29,6%. И изведнъж – една реклама. Един потник. И 28% скок в цената на акциите. Случайност? Или стратегия?
Слоганът „Сидни Суини има страхотни дънки“ изглежда създаден, за да провокира и да стигне до повече хора. Той е лесен за споделяне, подхранващ меме културата. Това, според някои анализатори, не е било насочено към потребителите, а към алгоритмите и трейдърите.
Подобно на ефекта от GameStop и WallStreetBets, много дребни инвеститори скочиха на борсата, купувайки акции, водени от FOMO (страх от изпускане), а не от реална стойност.
Но за разлика от GameStop, при American Eagle няма „short squeeze“. Всичко е основано на едно рекламно видео и малко културен шум.
Възможно ли е American Eagle да използва тази кампания не толкова за да продаде дънки, а за да се продаде самата компания? Социалният шум създава илюзия за културна релевантност, акциите скачат, а стойността изглежда по-привлекателна пред евентуални купувачи.
С активна Gen Z база и разпознаваемост на марката, AEO би била апетитна хапка за по-голям ритейл гигант или частен инвестиционен фонд.
Това не е прецедент. Abercrombie & Fitch, Victoria’s Secret, GoDaddy – всички те използваха провокации, когато бизнесът им се сриваше. Понякога работи краткосрочно. Дългосрочно? Не толкова. След като Ричард Диксън пое управлението през 2023 г., той не заложи на шумни кампании, а върна бранда към корените му – реални дрехи за реални хора. И резултатите дойдоха: ръст на продажбите и рекордни маржове за последните две десетилетия.
И макар да изглежда, че "сексът отново продава", реалността може би е по-цинична - финансите продават, а маркетингът просто прави шоуто.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Продажбите на iPhone е отбелязват двуцифрен ръст през третото тримесечие
Двете компании вече бяха започнали да изграждат складови бази в САЩ, с цел да се адаптират към нарастващите ограничения
Това е шести пореден месец с подчертана тенденция на спад в предлагането на работа