След повече от 400 години тази компания спира да доставя писма
Съкращават около 1500 работни места
Блясък
Скандалният британски милионер Алфи Бест е бизнес феномен
Роден в каравана около пътя, 52-годишният Алфи Бест контролира активи на стойност 1,2 млрд. паунда.
Алфи, който наскоро пръсна удивителните 4,5 милиона паунда за хеликоптер, проектиран от Aston Martin, ръководи най-голямата в Европа компания за жилищни паркови къщи и каравани в света.
Компанията Wyldecrest има почти 100 парка със сглобяеми сгради във Великобритания под своя фирмен флаг. Алфи притежава и Vaaroom, третата по големина компания за коли под наем в страната, както и агенция за продажба на билети.
Алфи споделя, че докато стигне до върха често му се е налагало да иска съвети от други успешни личности и благодарение на тях и на своя опит днес може да ги сподели и с останалите.
„Като ром нямах друг избор, освен да започна от нулата с почти нищо в банката и същото това нищо в задни джоб“, казва той. „Взех под внимание мъдрите думи на великия американски бизнесмен Уорън Бъфет, който казва: „Идиот с план може да победи всеки гений без план“.
Страст към парите
Алфи казва, че бизнесът трябва да бъде създаден „за страст, а не с цел финансова печалба“. По негови думи, за да направиш нещо, към което самият ти имаш интерес, ще можеш да направиш реална оценка и като клиент.
„Ако сте емоционално ангажирани, всеки час, в който работите, ще изглежда все едно е само 15 минути. Повярвайте ми, ентусиазмът е най-големият мотиватор!“, казва той.
Кариерата на Алфи започва на 14-годишна възраст, продавайки асфалт от врата на врата заедно с баща си.
„Началото на моя бизнес живот беше трудно и открих, че ме изтощава психически“, допълва милиардерът. „Някои дни тичах сам със силата на волята, особено след като нямах интерес да се опитвам да разбърквам асфалт. Сърцето ми просто не беше в него“,
След като решава да окончателно да изостави асфалта той започва да се занимава с продажба на ванове и казва, че в този период вече е открил своята стихия, наслаждавайки се на всеки миг от живота си.
„Знаех точно какво искат моите клиенти. Няма по-подходящ човек, от когото да ги купите каравана от такъв, който е израснал и живее в такава? „Изглеждаше, че дните просто летят, а и печелех пари!“
Превръщане на хобито в бизнес
Алфи казва, че превръщането на хобито в бизнес изисква промяна в начина на мислене, за да работи.
Той разяснява: „Повечето хора гледаха на караваните като на място за почивка. За мен това беше начин на живот“.
Така неговото хоби да продава ванове прераства в продажба на каравани, а по-късно и в продажба на цели сглобяеми къщи и създаване на квартали за тях.
„Но никога не трябва да забравяте, че има огромна разлика между хоби и печеливш бизнес.
„След като се превърне в средство за правене на пари, забравете, че е хоби“, съветва той.
Изготвяне на план
Ако се опитвате да развиете бизнес с ограничени финанси, Алфи казва, че първото място, от което трябва да започнете, е да съставите бизнес план и да изчислите паричния си поток по отношение на това откъде идват приходите и накъде отиват разходите ви.
Той казва: „Бизнес планът ще ви даде добър фокус върху това къде се надявате да развиете бизнеса си.
„Паричният поток ще ви даде представа за парите, които влизат и излизат. Ще имате реалистична представа за вашите маржове на печалба и дали чрез добавяне на капитал можете да се разширите рентабилно“, казва той пред The Sun.
Често срещани клопки
Алфи казва, че най-лошото нещо, което можете да направите, е да не управлявате точно своя бизнес план и паричния поток.
Той обяснява: „Много добри бизнеси стават неплатежоспособни поради прекомерна търговия и това може толкова лесно да бъде избегнато, като се занимавате с вашия бизнес план и парични потоци на седмична база.
„Следвайте и прилагайте плана и всичко трябва да си дойде на мястото оттам нататък, особено ако имате визията, продукта, работната етика и малкото късмет, от което всеки има нужда“, разяснява Алфи.
Тестване на пазара
Алфи казва, че най-ефективната стратегия за рекламиране на бизнеса е от уста на уста.
„Без съмнение това е най-добрият начин – и най-евтиният“, казва той.
„Излезте и кажете на хората за брилянтното обслужване на клиентите или продукта, който предоставяте. Крещете го от покривите. Трябва да вярвате в себе си и в своя продукт или услуга и да не се срамувате да казвате на другите колко са добри.
Алфи съветва всички млади предприемачи да се нагажират повече със социалните медии, защото новият пазар е именно там, но и припомня, че от собствения му опит е разбрал, че хилядите пари налети в реклами по телевизията и в мрежите, никога не са му помогнали толкова, колкото старомодното предаване от уста на уста.
Съкращават около 1500 работни места
Meta събира информация за вас, независимо дали активно използвате платформите
Компанията осигурява работа на над 1000 души в своите обекти