
"Бизнес новините" с три отличия от конкурса NEXT DiFi 2025
Признание за задълбочено отразяване на финансови иновации
Какви са средните цени за наем на коуъркинг пространство
Ръст на търсенето на споделени офис пространства от страна на професионалисти на свободна практика, стартъп компании, новонавлизащи, както и от вече съществуващи на местния пазар корпорации, според доклад на агенция Colliers за пазара на гъвкави офис площи в София.
В резултат на това броят на коуъркинг пространствата в столицата бързо нараства, като нови такива се появяват из целия град.
Според проучването, проведено в периода април-май 2023 г. е видно, че концентрацията на този тип площи е в крайградските райони - 66% от общата квадратура и 48% от активните оператори са разположени в тази част на града.
Почти половината (45%) от локациите се намират в стари административни сгради поради по-ниските оперативни разходи, 29% са в модерни офис сгради, 23% - в жилищни кооперации, останалата част са в хотели и в търговски обекти.
Местните оператори доминират на пазара, както по отношение на площта, която предлагат (с дял от 87 %), така и на броя локации (с дял от 88%). Средният наем за еднодневен достъп е 25 евро, за нефиксирано бюро – 140 евро/месец, за фиксирано – 170 евро/месец и за частен офис – 210 евро/месец.
Ползвателите споделят, че основният фактор, който определя избора им на коуъркинг локация, е наличието на общност от хора със сходни на техните възгледи.
Други важни фактори са местоположението и интериорът. Над 60 % от респондентите от страна на наемателите пътуват по-малко от 20 минути до избрания от тях гъвкав офис, а повече от половината работят от там минимум 5 дни в седмицата.
За това, че има интерес към този сегмент на офисния пазар свидетелстват и плановете за нови проекти с обща площ от над 9800 кв. м, които се очаква да бъдат открити през следващата година. Основната част от тях ще се намират в широкия център.
Признание за задълбочено отразяване на финансови иновации
България е първата международна дестинация в стратегията за разширяване на марката
Базовата версия на iPhone 17 е отбелязала почти двойно увеличение на продажбите в Китай