
„Бизнесът трябва да бъде гарант за стабилността при въвеждането на еврото“
Александър Димитров, главен изпълнителен директор на A1, за ангажимента на компанията и ролята на бизнеса в прехода към еврото
Корабът пренася 58 000 тона стока за България
Един от най-големите товарни кораби в света за първи път акостира на „Пристанище Варна“. Той е от клас Panamax и достави 58 000 тона рапица в България, предаде кореспондентът на БГНЕС от черноморската ни столица.
Товарът е предназначен за най-големия преработвател на маслодайни култури у нас и идва от Канада. Вносът се осъществява оттам заради липсата на суровина у нас и ограниченията за импорт от Украйна.
В България мощностите за преработване за слънчоглед в олио, белено семе и шрот са за над 4 млн. тона на година, а дори и в най-добрите земеделски години годишното производство на слънчоглед у нас никога не е било достатъчно за уплътняването им – то е около 2 - 2.2 млн. т. Затова преработвателите внасят слънчоглед от други държави – предимно от Украйна, която е най-големият производител в света.
Българската преработвателан индустрия е изправена пред криза заради лоша реколта. Освен това въвеждането на забрана за внос на слънцоглед от Украйна миналага година също се отрази зле на бизнеса. Преди забраните за внос, България е в топ 5 на преработвателите на слънчоглед и износители в света. Сега тези позиции са загубени. Загубени са и десетки милиони евро приходи, които иначе се влагаха и се харчеха в България.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Александър Димитров, главен изпълнителен директор на A1, за ангажимента на компанията и ролята на бизнеса в прехода към еврото
В държавната администрация работят 145 802 души
Какви са важните параметри, очертани в "Икономическия преглед" на банката