Луксозни автомобили са били продавани на руски купувачи въпреки санкциите
Това потвърди водещ автомобилен производител
За 4 години те са се увеличили двойно
През 2024 г. продажбите по интернет в България отбелязват 20 на сто ръст и надхвърлят 2,34 милиарда евро, като това е 2,34 процента от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната ни. Това съобщиха от Българска Е-комерс Асоциация (БЕА), предава БТА.
Електронната търговия и дигитализацията на търговията на дребно и на едро променят основно сектора, създавайки нови бизнес възможности и модели, нови работни места, нови форми на взаимодействие с потребителите и привличане на инвестиции, коментира Жанет Найденова.
Водещата причина за увеличаването на покупките в електронната търговия сред потребителите е удобството на електронната търговия. Потребителите, много от които не са били онлайн купувачи преди пандемията, виждат полезността и удобството в онлайн пазаруването. Вече над 50 на сто от онлайн потребителите в България на възраст 16-74 г. пазаруват онлайн и този процент ще продължи да расте. Удобството на електронната търговия е новата лоялност, смята Найденова.
Най-голям процент 95,5 на сто от онлайн купувачите през 2023 г. са закупували стоки и/или услуги от български онлайн магазини, 27,4 процента от онлайн магазини в страни от Европейския съюз, 12,9 на сто - извън Европейския съюз.
От всички онлайн купувачи през 2023 г. 78,1 на сто са поръчвали дрехи (вкл. спортно облекло), обувки, аксесоари (напр. чанти, бижута), 35,9 процента настаняване (от хотели, туристически агенции, туроператори или от частни лица), 30,4 на сто козметика, продукти за красота и здраве, 26,9 на сто доставки от ресторанти, вериги за бързо хранене, кетъринг, 25,3 на сто спортни стоки (без спортно облекло), 24,6 на сто транспортни услуги (напр. билет за автобус, влак, самолетен полет, таксиметров превоз), 22,6 на сто онлайн билети за различни събития, 17,1 на сто лекарства, хранителни добавки, витамини, 16,5 на сто компютри, таблети, мобилни телефони и аксесоари за тях и др. стоки онлайн, 13,8 на сто печатни книги, вестници, списания, 13,8 на сто битова електроника и домакински електроуреди.
Това потвърди водещ автомобилен производител
Не се съобщава каква е причината
Не се изключва саботаж