1 USD
1.68577 BGN
Петрол
66.75 $/барел
Bitcoin
$118,585.0

Такситата не могат да се подготвят за еврозоната, ами сега?

Никъде няма разписано изискване за нашите апарати, казаха от таксиметровия синдикат

В България няма таксиметров автомобил, който да може да издаде касов бон в две валути - лева и евро, след влизането на страната ни в еврозоната на 1 януари 2026 г. Това обяви председателят на Националния таксиметров синдикат Красимир Цветков.

Профсъюзният шеф обясни, че апаратите на такситата са с отдавна изтекли сертификати и няма подзаконова нормативна уредба, която да съблюдава тяхната функционалност.

"Тези апарати не се регистрират абсолютно никъде в целия космос и изпаднахме в един вакуум. Никъде няма разписано изискване за нашите апарати. Брояха се за фискални устройства, с промяна в закона вече са електронни таксиметрови апарати. С тази лека хватка дадохме повод на НАП тези апарати да не бъдат включвани. НАП да каже това какво е. НАП в работната група казва: "Ние много-много не искаме да се занимаваме с такситата", обясни Цветков пред БНР.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

В Закона за въвеждане на еврото се казва, че таксиметровите апарати и бензиновите колонки нямат задължение да визуализират в двете валути, но в същия закон се дава разпоредба какво трябва да съдържа бонът. "На бензиностанциите в бона или фактурата ще се виждат двете валути, а при такситата това няма да се случи", коментира председателят на таксиметровия синдикат.

Той призова министерството на финансите и министерството на транспорта да излязат с позиция, защото "санкциите хич не са малки".

"Със сегашните апарати ние ще нарушим принципа на двойното показване на цените през целия преходен период - от 8 август тази година до края на 2026-а. Ние няма да го изпълним това и това се дължи на петгодишно бездействие. Не бяха дадени никакви инструкции към производителите какво да направят. Всеки апарат в ЕС трябва да може едни и същи неща. Имаме трима български производители на терена на таксиметровите апарати, единият се изтегли. Един от останалите двама е съобразил своята линия на производство съгласно евродирективата. Има много сериозен натиск от другия производител на апарати да не се прави нищо, за да остане неговият апарат на терен. Бутаме нещата натам да остане апарат, който няма функционалността, която Европа иска от нас. Този апарат е проектиран 90-те години", посочи Красимир Цветков.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук