Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Според КЗК рафинерията налага ценова преса спрямо конкурентите си
Комисията за защита на конкуренцията глоби „Лукойл-България“ ЕООД с 67 771 454 лева за извършено нарушение от Закона за защита на конкуренцията. Нарушението се изразява в злоупотреба с господстващо положение чрез прилагане на ценова преса спрямо конкурентите на дружеството при търговията на едро с моторни горива на територията на страната.
Проучването започва по искане на „ОМВ България“ ООД във връзка със сериозни опасения за нарушение на конкуренцията на пазарите на горива в страната от „Лукойл България“ ЕООД. Впоследствие към него са присъединени искане на „Инса ойл“ ЕООД и сигнали от участници на пазара на едро.
В тази връзка КЗК събра огромна по обем информация от „Лукойл-България“ ЕООД, „Лукойл Нефтохим Бургас” АД, Агенция „Митници“ и почти всички големи търговци и притежатели на складове за горива.
Според антимонополната комисия мерките са взети навреме преди „Лукойл-България“ ЕООД постепенно да завземе пазара на едро на горива. По-конкретно дружеството се опитва да създаде впечатление, че наложената от него през 2021 година нова ценова политика на търговците ще доведе до по-ниски цени за крайния потребител. Смята се, че желанието на "Лукойл" е да елиминира конкурентите си и в дългосрочен план да налага едностранно по-високи цени на потребителите.
„Лукойл-България“ ЕООД притежава повече от половината от пазара и е лидер при търговията на едро с моторни горива. Част е от групата Лукойл, която притежава уникална за страната логистична, складова и транспортна инфраструктура със стратегическо географско разположение и оперира по цялата верига от производството на горива до реализацията им към крайните потребители.
Решението на Комисията може да бъде обжалвано пред Административния съд - София област от страните и от всяко трето лице, което има правен интерес, в 14-дневен срок.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб